Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Avkoda genom datorn?

  1. #1

    Avkoda genom datorn?

    Jag sitter på en burk hemma med tvkort + tv-out, det jag funderade på är om jag kan avkoda Com Hem genom burken? Vad behövs för pryttlar / program?

  2. #2
    Du måste nog ha ett DVB-C kort för att kunna göra det.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    Och det kortet ska sitta i ett Season va??

    Har bara hållit på med ComHem tidigare genom digital-box. :wink:

    TVkortet jag har är ett Pinnacle Studio DV(osäker på om det är ett DVPlus t.o.m) kort...

  4. #4
    Ne. Det är ett PCI kort du stoppar i datorn för att titta på kabeltv. Vad är det du vill göra? Jag trodde du ville titta på det i datorn men det kanske inte det du menade?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Det jag vill göra är att koda av ComHem´s utbud å titta på det genom datorn alternativt skaffa en parabol och koda av ViaSat´s utbud med datorn och sedan titta via TV:n.

    Men koda av med datorn och titta via TV:n har jag för mig var nåt med Conax eller är jag ute på svag is nu?

    Vad är det för programvara jag behöver? Samt finns det en bra Guide nånstans som jag kan följa för att få det att funka? (Jacket -> Datorn -> Kolla)

  6. #6
    ln-ops
    Gäst
    Jag har Pinacle PCTV Deluxe (USB-tilkoblad), och undrar om nogon vet om det er muligt at dekoda från kabel-TV? Fins der nogon software som kan gjøra det via datoren?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782

    Finns lite info på denna sida..


  8. #8
    Om man kopplar en tex. bärbar dator via comporten till en mottagare via ett piratkort, vad behöver man för program på den då? Och finns det windows program för det? Och funkar conax då också eller?

    Har hört att det bara finns dos program o att det funkar bara till analogt?

Liknande ämnen

  1. HDTV genom datorn
    Av Ascent i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 15:38
  2. USB digital tv till datorn - avkoda...?
    Av magwal i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 23:04
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 12:21
  4. [LÖST] Comhem genom Datorn
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 20:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss