Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox Kanallista till comhem? (bouquet?)

  1. #1

    Dreambox Kanallista till comhem? (bouquet?)

    Tjenare!

    Är ny inom området, Kör en DM500hd (PLI, oscam/newcamd mot en oscam cardserver). Har totalt fokuserat på att få skräpet att snurra, med kortdelning osv.. Vilket är igång numera.. Men..

    Nu skall jag ägna mig åt "justeringar" i boxen tänkte jag. Det första jag stör mig på är ju att kanalerna ligger i en fantastigt dårlig ordning. Vet som sagt ingenting om detta, eller vart jag skall börja.

    Tips mottaget gärna!

    Vart börjar jag, vad kan jag söka på (bouquet?), finns det någon "mall" för comhem t.ex.? osv osv osv..
    Känns som det finns någon fil man kan lägga in/editera?

    En liten gissning är att det är "gör det själv jobb" som så mycket annat med dreambox

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Pil upp (så du får upp kanallistan) -> Blå knapp -> Meny -> Skapa Bouquett -> Röd knapp -> Ställ dig på kanalen du vill ha in i din bouquett -> meny -> flytta. Osv. När du är klar så välj din egen bouquett (eller flera ).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Ladda hem dreamboxedit, för över kanallistorna till datorn, editera dem och för sedan tillbaka listorna till boxen. Det är absolut smidigast.

  4. #4
    tack!

    Alltså "gör det själv jobb" som jag misstänkte.
    Skall testa dreamboxedit.

    Ser framför mig att det blir ett ganksa segt jobb.. Många kanaler har ju inte ens rätt namn osv.

    Borde väl finnas någon lista över kanaler i alla fall? vilka "koder" respektive kanaler har?
    Så slipper man i alla fall jobbet med att reda ut vilka kanaler som är vilka.

    Tacksam för ytterligare tips i frågan.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Vad menar du med att kanalerna inte har rätt namn? Ladda ner dreamboxedit, kolla så att ip adress och anv/lösen i programmet stämmer överens med uppgifterna i din dreambox. Ladda hem dina kanaler från box till dator med ett knapptryck, redigera/skapa/radera gamla listor och sätt sedan ihop din egen. Kanalnamn och all tänkbar info finns att utläsa i dreamboxedit. För sedan över listorna till boxen och allting är klart utan att ens behöva göra en omstart. Om du sedan behöver flasha om din box så har du kvar dina kanallistor i datorn och kan enkelt föra över dem igen.

  6. #6
    Jag menar att många kanaler heter t.ex. "650 SID 0x3" "634 SID 0x3" osv.. dessa kanaler är alla möjliga.. svt1, tv7 osv..
    Har ca 25-30st av dessa i min lista.

    Har inte gjort något annat än en automatisk kanalsökning, så boxen har lagt upp detta själv.

  7. #7
    Tack för tipset ang. dreambox edit, löste alla problem.. supersmidigt!

Liknande ämnen

  1. Bouquet "kanallista" till CD & viasat
    Av aerox i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 20:01
  2. Problem med kanallista till Comhem
    Av OveG i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 18:11
  3. Bouquet Wizard med Comhem
    Av amilo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:20
  4. progdvb kanallista till comhem?
    Av czar i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 20:40
  5. xsat 410c, comhem, ppv och kanallista
    Av bat guano i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 15:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss