Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bilden och ljudet hackar, efter att ha uppdaterat kanallistorna

  1. #1

    Bilden och ljudet hackar, efter att ha uppdaterat kanallistorna

    Hej,

    Som rubriken lyder så har jag problem med ljudet och bilden efter kanalomläggningen, och uppdateringen av dessa.
    Jag har idag en DM600C PVC med Open-PLI som image. Jag vet inte vad jag skall göra för att förbättra detta.

    Håller på att bli tokig :/ Någon som kan hjälpa mig med vad jag skall göra för att fixa till det?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Vad för slags problem har du med ljudet/bilden? Är den hackande, släpande eller helt svart? Likaså med ljudet. Är det helt dött eller bara burkigt? Hur är din signal, är BER värdet okej etc. Din fråga är på många punkter oklar och då kan man inte räkna med så mycket till svar heller. Själv hade jag problem med ljudet på vissa kanaler efter omläggningen och märkte att ac3 var förvalt på dessa kanaler. Tryckte bara på audio knappen och ändrade så var ljudet tillbaka.

  3. #3
    Hej fjanten,

    Tack för att du hjälper och rådgiver vad man behöver undersöka ytterliggare.
    Din fråga angående bild, ser du bäst i denna länk: Bild. Ljudet är lika hackigt som bilden, dvs. bryts mitt i om man kan förklara det på bästa möjliga sätt.

    Jag har förvisso inte problem med ac3 som förval utan bilden är mitt största bekymmer :/
    Är på jobbet just nu och har ingen möjlighet att kolla på BER värdet, men det är vissa kanaler som hackar andra inte :/

    Som sagt uppskattar all hjälp jag kan få.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Mosaic -> Dålig insignal -> bätte antennsladd / förstärkare / byt tuner.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Kan rekommendera clicktronic antennkabel på Kjell.

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Man kan spara lite pengar genom att köpa lösmeter av kabel och kontakter på Kjell.

    sent from my GSX-1100

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 15:56
  2. Bilden hackar CD
    Av magah i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 19:58
  3. Bilden hackar och ljudet är borta
    Av Aneben i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 23:51
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 13:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss