Sidan 10 av 25 FörstaFörsta ... 8910111220 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Nu funkar dom flesta kanalerna...
    dock saknar jag några... vet inte om det beror på att jag sitter på canal digitals kabelnät och jag har comhems XML fil...

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ni som köpt dm800se från mixeshop....Hur är fläktarna därifrån i egentligen. Alltså interna....Man kunde även välja laptop kylare. Frågan är om man väljer laptop kylare, tar dem bort interna fläkten då?

    Just nu har en dm800HD interna fläkten lätt för jävligt, då beställde jag en laptop kylare från ebay och den låter också väldigt mycket från första dagen, deesutom stänger den sig inte när boxen stängs. Nu är frågan om man ska köra boxen helt utan fläkt. Boxen är typ på 10-15 timmar om dagen. Tänkte att annars kan man byta upp sig kanske till dm800hdse om fläkten är bra, men då blir det lite jobb och byta och sånt.

  3. #93
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Ni som köpt dm800se från mixeshop....Hur är fläktarna därifrån i egentligen. Alltså interna....Man kunde även välja laptop kylare. Frågan är om man väljer laptop kylare, tar dem bort interna fläkten då?

    Just nu har en dm800HD interna fläkten lätt för jävligt, då beställde jag en laptop kylare från ebay och den låter också väldigt mycket från första dagen, deesutom stänger den sig inte när boxen stängs. Nu är frågan om man ska köra boxen helt utan fläkt. Boxen är typ på 10-15 timmar om dagen. Tänkte att annars kan man byta upp sig kanske till dm800hdse om fläkten är bra, men då blir det lite jobb och byta och sånt.
    Ta ut fläkten eller köp en ny.

  4. #94
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Timtastic Visa inlägg
    Ta ut fläkten eller köp en ny.
    Jo jag har tagit ut och byt fläkten....Vem orkar byta fläkt en gång i månaden. Efter en månad låter den för jävligt igen. För att byta fläkten måste man typ ta loss hela boxen. Jag har ny fläkt liggande men vill inte byta till en sån igen....Verkar bara finnas en intern fläkt att välja på..........

  5. #95
    Fläkten i min sunray4 (dm800hd se) är tyst, så kineserna kanske har ägnat en tanken på fläkten och gjort den tystare.

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Rynkan!!
    Hur har det gått för dig??
    Något som fått Picons att funka på sin sunray4??? satellit verkar det vara lättare men med DVB-C verkar det vara lite knöligare.. eller något som har fått det att lira?? både i infobaren och i LCDdispalyen!!!

  7. #97
    Lirar fint på min, både infobar och display. Hade god hjälp av Vaio1 här.

    Kör med dessa; http://piconpack.blogspot.se/

  8. #98
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Ni som köpt dm800se från mixeshop....Hur är fläktarna därifrån i egentligen. Alltså interna....Man kunde även välja laptop kylare. Frågan är om man väljer laptop kylare, tar dem bort interna fläkten då?

    Just nu har en dm800HD interna fläkten lätt för jävligt, då beställde jag en laptop kylare från ebay och den låter också väldigt mycket från första dagen, deesutom stänger den sig inte när boxen stängs. Nu är frågan om man ska köra boxen helt utan fläkt. Boxen är typ på 10-15 timmar om dagen. Tänkte att annars kan man byta upp sig kanske till dm800hdse om fläkten är bra, men då blir det lite jobb och byta och sånt.
    Har inte hört någon som klagat på fläkten i 800HDse !
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av angr Visa inlägg
    Lirar fint på min, både infobar och display. Hade god hjälp av Vaio1 här.

    Kör med dessa; http://piconpack.blogspot.se/
    Ok.. vad hjälpte han dig med??
    ja halles pack har jag laddat ner.. men vet sedan inte hur jag ska göra... hur mixar man ihop det med kanalerna och så.. filnamn med mera..
    kan du/ni guida mig hur jag gör!!!

  10. #100
    Kör med ett verktyg så går det ganska lätt. Dreamboxedit för Windows. Själv kör jag bara Mac och då funkar senaste (v.3) av iDreamX.
    Assigna bild per kanal så fixas namnsättningen per automatik.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss