Sidan 12 av 25 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #111

  2. #112
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin Visa inlägg
    Nu har min Sunray 4 kommit hemlevererad av DHL från Mixshop. 5 dagar inkl. helg från Hongkong får väl ses som godkänt.

    Dock har jag stött på ett litet problem. DVB-C ingången kräver en F-kontakt. Hur löser jag det från vanligt antennhål i väggen, för det går väl inte att koppla på Comhems internet "tredje hål"?
    Köp en sån här:
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...takt-ho-p30420
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #113
    Tack för bra och snabba svar!

    Fick med en liten mojäng man kan koppla på F-kontakten som heter "High-Pass filter" Removal of signal interface. Är det något man bör använda??

  4. #114
    Undrar oxå vad Highpassfiltret skall användas till. Har just fått min nya box, och tänkte köra DVB-S o DVB-T. Dock hittade jag några som skrivit att DVB-T delen i burken inte fungerar på svenska DVB-T? Någon som vet om det stämmer??

  5. #115
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Fungerar perfekt på Svenska DVB-T kanaler, dock bara SD
    Citat Ursprungligen postat av kanonkurtan Visa inlägg
    Undrar oxå vad Highpassfiltret skall användas till. Har just fått min nya box, och tänkte köra DVB-S o DVB-T. Dock hittade jag några som skrivit att DVB-T delen i burken inte fungerar på svenska DVB-T? Någon som vet om det stämmer??

  6. #116
    Tack Crille. Låter lovande. Anledningen för min fråga var att http://internetshopping.se/?category...item_id=305129 skrivit att DVB-T enbart funkade på asiatiska marknaden.....Vilket lät kn epigt... så tack för klarläggandet.

    Jag har även läst två olika inlägg om att man kan/kan inte titta på en DVB-T kanal och streama eller spela in en DVB-S samtidigt. Hur är det med den saken? På min gamla 800HD kan jag spela in en kanal och titta på en annan som ligger på samma MUX. Här har vi ju tre antenningångar. Hur är det? Går det att köra två parallellt? Och när ska filtret användas....?

  7. #117
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    filtret vet jag inte, bara en ingång på tunern aktiv åt gången, i övrigt funkar det med samma transponder som förut

  8. #118
    Skall beställa 2 stk Sunray 4 (inkl disk) från Mixeshop nu, dock tycker jag att en del avgifter är lite tråkiga. Se nedan.

    Item total $556.42
    Tax $22.26
    Shipping and handling $63.50

    Total $642.18 USD

    Får bland annat betala dubbel frakt för att det är två varor, är det någon annan som stött på detsamma? Och vad är det med den här Pay-Pal skatten? Är första gången jag skall använda Pay-pal så är en riktig nybörjare i ämnet.

    Tack för er tid!

  9. #119
    Hej
    Undrar om sunray 4 klarar att hantera hd kanaler (Sat)samt om den är 3d ready? Dm800 se hd orginal är det då jag har en sådan hemma men tycker att den är för dyr om man jämför med en sunray 4.

    Tacksam för svar.
    Senast redigerad av amirsa den 2012-08-07 klockan 13:16.

  10. #120
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    Skall beställa 2 stk Sunray 4 (inkl disk) från Mixeshop nu, dock tycker jag att en del avgifter är lite tråkiga. Se nedan.

    Item total $556.42
    Tax $22.26
    Shipping and handling $63.50

    Total $642.18 USD

    Får bland annat betala dubbel frakt för att det är två varor, är det någon annan som stött på detsamma? Och vad är det med den här Pay-Pal skatten? Är första gången jag skall använda Pay-pal så är en riktig nybörjare i ämnet.

    Tack för er tid!
    Paypal tar ca 4% för att förmedla pengar mellan dig och säljaren.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss