Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Viasats HD-kanaler med DM-800HD SE?

  1. #1

    Viasats HD-kanaler med DM-800HD SE?

    Hej!

    Är rätt så grön på Dreambox då jag skaffade en i måndags och fortfarande lär mig.

    Det mesta som jag behöver har jag listat ut (tror jag) förutom att jag inte kan se Viasats HD-kanaler.
    Jag har abonnemang och trillingkort med HD-paketet och det fungerar fint på två andra boxar som kom från Viasat själva men inte på Dreambox:en.

    Jag har en DM-800HD SE med OpenPLI installerat och softcam är oscam-experimental. Är det så att jag kan behöva byta image till något annat, byta softcam eller på något sätt modifiera något för att få det att fungera?

    Edit: glömde nämna att jag kan se alla vanliga SD-kanaler, men går man in på en HD-kanal så är det bara svart (inga meddelanden) och det står att upplösningen bara är 720x576.

    Tacksam om någon vänlig själ kan hjälpa mig!



    /Paul
    Senast redigerad av Paulie den 2012-05-04 klockan 15:43.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns inget öppet känt sätt att få Viasats HD-kanaler att fungera på Dreambox.
    Om du söker i forumet kan du hitta en diskussion där vissa påstår att de har det fungerande men ingen har velat redovisa hur de lyckats med det.

    Så det korta svaret är nog att du inte kan få igång Viasats HD-kanaler på din Dreambox...

    Edit:

    Här är tråden du kan läsa så vet du lika mycket som alla andra:
    http://www.comhit.net/showthread.php...sat-HD-kanaler
    Senast redigerad av atomized den 2012-05-04 klockan 15:52.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns inget öppet känt sätt att få Viasats HD-kanaler att fungera på Dreambox.
    Om du söker i forumet kan du hitta en diskussion där vissa påstår att de har det fungerande men ingen har velat redovisa hur de lyckats med det.

    Så det korta svaret är nog att du inte kan få igång Viasats HD-kanaler på din Dreambox...
    Oh no... Jag har läst runt lite på forumet tidigare och då påstod någon att man kunde få igång det med OpenDreambox-image med en inställning "Support for high bitrate". Jag letade som fan efter den i OpenPLI men hittade inget.
    Dock så var det även med en annan box, 7020?

    Jag började misstänka LNB-huvudena, kan inte komma på att dom har bytts på väldigt länge och kanske inte ens klarar HD? En äldre parabol har motor, den har jag dreambox:en kopplad till och dom två andra boxarna har en nyare fast parabol.

    I värsta fall får man väl vänta på att någon lyckats lösa problemet. Boxen är ju så mycket trevligare än skiten som Viasat försöker kränga.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det har inget med LNB eller "high bitrate" att göra. Problemet är att Viasat har hårdvaru-pairing på sina HD-kanaler så att kortet vägrar att avkoda dem om det inte sitter i en Viasat-box. Det finns alltså en hårdvaru-nyckel i boxen som knyts till kortet.

    Vissa påstår sig ha kommit runt detta genom att dumpa ut firmwaren ur en Via-box och på så vis kommit åt nycklar. Det finns dock som jag sa inga kända metoder för att göra detta och ingen som vill berätta om det.

    Läs tråden jag hänvisar till ovan där står allt (det lilla) som finns att veta.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det har inget med LNB eller "high bitrate" att göra. Problemet är att Viasat har hårdvaru-pairing på sina HD-kanaler så att kortet vägrar att avkoda dem om det inte sitter i en Viasat-box. Det finns alltså en hårdvaru-nyckel i boxen som knyts till kortet.

    Vissa påstår sig ha kommit runt detta genom att dumpa ut firmwaren ur en Via-box och på så vis kommit åt nycklar. Det finns dock som jag sa inga kända metoder för att göra detta och ingen som vill berätta om det.

    Läs tråden jag hänvisar till ovan där står allt (det lilla) som finns att veta.
    Tackar för svaren! Jag har missat tråden förut men där framgår det väl rätt tydligt att man inte ska förvänta sig något. Tack igen.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Jag har gett upp mixtrande jag med med viasat hd kanaler och samsung boxxen, lagt till hd paketet på mitt viasat kort..


    Dock tror jag lösningen för dom här på forumet som har viasat hd i sin mottagare som inte är viasat godkänd är att dom är ansluta mot en server i ett land där viasat inte pairar sina kort=WIN =öppnar då även våra hd kanaler... enkelt..

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns inget öppet känt sätt att få Viasats HD-kanaler att fungera på Dreambox.
    Om du söker i forumet kan du hitta en diskussion där vissa påstår att de har det fungerande men ingen har velat redovisa hur de lyckats med det.

    Så det korta svaret är nog att du inte kan få igång Viasats HD-kanaler på din Dreambox...

    Edit:

    Här är tråden du kan läsa så vet du lika mycket som alla andra:
    http://www.comhit.net/showthread.php...sat-HD-kanaler
    Lösningen finns men folk vill ha betalt för att plocka ut de behövliga nycklarna ur orginalboxen, det är viasatboxen Samsung h670n som tydligen är lättare att knäcka.

    Som cardserver kör man newcs 1.67 RC1 där man lägger ekpair och hwkey i newcs.xml och sen så skall det funka enligt säkra källor.
    Senast redigerad av sleddog den 2012-05-07 klockan 13:08.

Liknande ämnen

  1. Bara jag som har poblem med Viasats kanaler?
    Av Legende i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 15:37
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 09:00
  3. Viasats nya hd-kanaler
    Av Sminer i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 14:33
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss