Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Saknar SVT1HD samt Canal+ Extra1, 2 & 3 efter omläggning (dm500hd-openpli)

  1. #1

    Saknar SVT1HD samt Canal+ Extra1, 2 & 3 efter omläggning (dm500hd-openpli)

    Tjenare!

    Jag hade tydligen omläggning igår, efter det så hittar inte min box SVT1HD samt Canal+ Extra 1,2 och 3.
    Alla andra kanaler funkar kanon efter en automatisk sökning.

    Har sökt info själv och sätt att många gjort manuella sökning för att få in alla kanaler, försökte detta (med de frekvenser som rekommenderades).. Då får jag in de saknade kanalerna, men med dålig bild (hackig och flimmrig),
    Gör jag återigen en automatisk sökning så står de bara <n/a> på platserna där dessa kanaler legat.

    Kör dm500hd med OpenPli.
    Har även meckat med cables.xml, men de exempel jag tittat på har inte hjälp heller..

    Någon som har fler tips på åtgärder/felsökning?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Mitt inlägg längst ner på denna sida av tråden,
    http://www.comhit.net/showthread.php...Problem/page20
    Löste det för mig iaf..

  3. #3
    Tack för svaret. Har gått igenom hela den tråden utan att det löste mitt problem. Har även testat ett flertal olika liknande lösningar.

    Har fortsatt min felsökning lite på egen hand, men fortfarande inte löst problemet. Fortfarande saknas just dessa specefika kanaler.
    Provade att stoppa in kortet direkt i min samsungstv:s inbyggda box, den hittar ovannämnda kanaler direkt.

    Just nu kör jag en nyflashad (openpli) box (dm500hd-c) och gjort CableScan vilket hittar 184 kanaler. Men icke SVT1-HD, Canal+ extra 1,2 & 3 (men 4)

    Tidigare manuella/auto scanningar hittade 181 kanaler..

    Läste en annan tråd där det kom ett förslag ang. brister i de lokala coaxnätet. Hur troligt skulle det vara?
    Att mitt lokala nät inte skulle klara de nya frekvenserna, men att de gjorde de tidigare?
    Hur felsöka detta på bästa sätt? börja byta kablar?

    Alla tänkbara tips mottages!

  4. #4
    Hej igen!

    Snubblade över en lista med alla frekvenster här på forumet, Råkade se att samtliga av de kanaler jag har problem med ligger på frekvens 370.
    Gjorde i felsökningssyfte en manuel sökning på endast 370 och hittade dessa kanaler. Får dock lite "hackig bild" på dem.

    Det kostiga är ju att tv'ns inbyggda box visar dem fin fint! Innan omläggningen hade jag inte heller några problem med dessa kanaler.

    Någon med tips?

  5. #5
    Har gjort allt men saknar fortfarande ca en tredjedel av kanalerna. Jag bor i ett hus som var ett av de första att få "tre hål i väggen" och nån ballade sig vid installationen och fukt tränger sig in i ledningarna. Hade internet via comhem från början men uppkopplingen försvann ett par dagar så fort det kom en regnskur...

    Är signalstyrkan svagare efter omläggningen? Och kan detta i sin tur göra att sökningen inte ens hittar kanalerna?

    Ska börja med att åka och köpa marknadens dyraste antennkabel nu så jag kan utesluta det i alla fall. Man måste ju börja någonstans...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av pocket Visa inlägg
    Hej igen!

    Snubblade över en lista med alla frekvenster här på forumet, Råkade se att samtliga av de kanaler jag har problem med ligger på frekvens 370.
    Gjorde i felsökningssyfte en manuel sökning på endast 370 och hittade dessa kanaler. Får dock lite "hackig bild" på dem.

    Det kostiga är ju att tv'ns inbyggda box visar dem fin fint! Innan omläggningen hade jag inte heller några problem med dessa kanaler.

    Någon med tips?
    Har exakt samma problem som dig, ska testa med nya antennkablar...

  7. #7
    Udda.. Jag har flyttade min box till en annan plats i kåken, samma fel där (hackig bild).
    Har köpt en antennförstärkare som jag tänkte koppla in och se om det gör skillnad..
    Återkom gärna med resultat när du gjort dina tester.

  8. #8
    Jag bytte antennkabel till en Supra (349,- på Netonnet för 2m) och hittar nu alla kanaler utom just dom på frekvens 370, dvs SVT1HD och Canal+Extra 1, 2 och 3.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 08:31
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 20:55
  3. OPENPLI på DM800SEHD och DM500HD SIM210
    Av Grippen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 03:44
  4. ICVS till min DM500HD samt GP3
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 16:11
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss