Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: DreamBox bytte.

  1. #1

    DreamBox bytte.

    Jag har köpt ny 60” TV och måste erkänna att jag inte är riktigt nöjd med bildkvalité.
    Jag har en DreamBox DM500 med Scart kontakts utgång och undrar om jag komer och märka förbättring om jag byter till en Breambox med HDMI utgång?
    Om svaret är JA så vilken av modellen som jag kan satsa på? Jag använder ComHem anslutning.
    Jag har hittat en sidan med relativ billiga boxar, undrar om ni kan rekommendera detta stället?
    http://www.dm800.eu/dreambox-comhem-c-2.html

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Skillnaden är ganska stor på 42" och uppåt om du frågar mig..

    Jag hade kört på en DM800se om du är ute efter en klon.. sen ang dm800eu så får du bilda dig din egen uppfattning, bara att söka info. Jag hade då beställd direkt från kina, eller satsat på en orig dm500hd c/t.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Ja skillnaden är som dag och natt speciellt om du går från scart till hdmi, skulle välja 800se boxen. Dock så kommer du icke att kunna få hd kanalerna med comhem men det är endå ett värdigt köp i min mening speciellt med en 60 tummare.

  4. #4
    Erkänner att jag är inte riktigt med. Klon är det kina kopia av DreamBox? vad kan man köpa den direkt i Kina?
    Är det några nackdelar med klon?
    800se boxen, vilka fördelar har den jämfört med andra DreamBox?
    Många frågor hehe, men så är det när man är nybörjare.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Helt korrekt, en klon är detsamma som en Kina-kopia av en Dreambox.
    Man kan köpa dem direkt från olika firmor i Kina, t.ex. http://www.mixeshop.com/ men det finns andra också.

    En klon är rejält mycket billigare, kanske halva priset eller ännu mindre. Kvalitén på klonerna varierar och det finns olika åsikter om huruvida de är bra eller dåliga. En del menar att de är lika bra som originalet, andra hävdar att de är sämre.

    800se är en senare variant av DM800 som är lite förbättrad bl.a. vad gäller värmeproblem. DM800se och DM500HD är den senaste generationen Dreambox och dessa boxar är väl de bästa som finns idag. Vill man snåla lite kan man ta den äldre varianten DM800 utan SE som är billigare men kanske blir varmare. Ofta är fläktarna rätt dåliga i Kina-kopiorna och många byter fläktarna eller ställer boxen på en laptop-kylare.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Undrar om det är mycket mek att få igång KlonBox eller fungerar den på en gång med fabriksinställningar.
    800se med Ferrari sim-kort, är det värt att satsa på den?
    Är det stor risk att den slutar fungerar p.g.a. eventuella framtida uppgraderingar?
    Kan man se skillnad mellan original och klon när man köper t.ex. begagnad Box?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    den ska fungera som den levereras, jag skulle välja med sim2, bättre/mer support vs ferrari, den kommer inte att sluta fungera, det går alltid att få igång den mjukvarumässigt, ferrari clon sim2 clon har loggotype/SSl vid uppstart, men sunray 800se har bygel (ej byglad default) för att visa bara DMM logga vid uppstart. så den bör man plocka locket av och kika på simkortet

  8. #8
    Vet inte varför men jag var inställd på att köpa DB800 serien, men senare läste jag, att 500 serien är inte mycket sämre beroende förstås på vilka behov man har. Därför har jag en fråga till:

    Vilken box är bäst för mig om man antar att:
    I dagens läge använder Jag min box bara som klient.
    Är ute efter bästa bildkvalité.
    Möjlighet att spela in film/program.
    Använda olika APPar (vet inte ens om det är möjligt )
    Priset är inte avgörande men vill inte slänga pengar i onödan.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Ska du ha hårddisk i boxen så är det 800:an som gäller, ska du spela in på extern disk el över nätverk så funkar 500hd precis lika bra.

    Skickat från min HTC Wildfire S A510e via Tapatalk 2

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    bildkvalite är lika på 800hd 500hd 800hdse, dom två senare 25% snabbare CPU och stöder divx, xvid
    plugins (appar) är detsamma
    800hdse har LCD färgdisplay och dubbla usb (3) anslutningar kan användas till usb tuner, tagentbord, wifi och multiboot klart bäst av dom

Liknande ämnen

  1. bytte gamal 400s mot 910hd och bilden fryser?
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 20:22
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 22:58
  3. [LÖST] Nu bytte min system.
    Av Mandolini i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 19:47
  4. fråga om bytte av kod system
    Av hais03 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 16:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss