Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Quad Monoblock med inbyggd diseqc problem

  1. #1

    Quad Monoblock med inbyggd diseqc problem

    Hej!

    Jag har köpt ett monoblock för 4 stycken satelitmotagare som jag har kopplat in till en DM500HD (orginal) och en DM800HD (Klon). Jag kör OpenPli 2.1 på båda boxarna.

    Jag har Thor inställt som Diseqc A och Sirius på Diseqc B på båda boxarna. Jag kan scanna kanaler från både thor och sirius på DM500HD men jag kan bara scanna både thor och sirius på DM800HD när jag har DM500HD-boxern avstängd eller om jag kollar på en kanal som ligger på thor men INTE sirius.

    Samma problem gäller om jag ska byta kanler på DM800HD. Jag kan se alla kanalerna på DM800HD så länge jag har DM500HD i standby eller inställd på en kanal som ligger på thor.

    Någon som vet varför DM800HD är beroende på vad min DM500HD kollar på? Borde det inte vara individuella diseqc-switchar i monoblocket?

    Monoblocket som jag använder: http://www.cableworld.se/parabol-til...ch-sirius).asp

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ska inte thor & sirius byta plats ?? Så har det då varit på de monoblock jag testat.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Nej, jag kan bara hitta kanaler då Thor ligger på A och Sirius på B. Något annat som kan vara fel?
    Jag tycker det är konstigt att boxarna är beroende av varandra över huvud taget. Vet inte hur diseqcswitchern i ett monoblock funkar men är det inte 4 switchar (en för varje mottagare) i ett quad monoblock?
    Senast redigerad av TENFIRE den 2012-06-08 klockan 19:08.

  4. #4
    Testade att byta ugångar på monoblocket och visade sig att om jag bytta plats på kablarna som går till DM500HD och DM800HD så uppkommer samma problem med DM500HD istället, men funkar för DM800HD.

    Testade sedan att byta ut den porten som alltid funkar mot en av de två lediga och nu verkar det funka för båda boxarna!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] vu+ ultimo DiSEqC problem
    Av Rillea3 i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 21:27
  2. Skumt problem diseqc
    Av linkan77 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 10:38
  3. DiSEqC 2/1 Problem 7025
    Av Zerpens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:49
  4. dm800 diseqc 1,2 problem
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 16:13
  5. DiSEqC problem!
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss