Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: La in fel img i DM500 HD

  1. #1

    La in fel img i DM500 HD

    Upptäckte försent att jag lagt in fel img i två DM500 HD. När jag skulle lägga in den rätta, fick jag ingen kontakt via webinterfacet. Får inte ens en ip. Kollat router och kablage.
    Testade med miniUSB och senaste Dreamup. Även med Sunray blev det stopp.
    Har plockat ner drivisar till usb, utan få det att funka. Körde med denna fil,CP210x_VCP_Win2K.exe. Mitt op är xp.
    På db så lyser den gröna dioden på fronten.

    Ngn med tips?

    / power

  2. #2
    Färsking Chricko100s avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    kör med dreamup till miniUSB porten bocka i nätverk skriv in en ipadress som du vill att boxen ska ha connecta sedan till boxen prova att surfa till den.
    2 DM500HD, 1 600S, 1 500S
    1 Samsung 46" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD, 1 Tjock-TV
    ONKYO TX-NR608 7.2
    XBoX360, WII
    Server: VmWare Esxi5.0 1 Ubuntu 10.04 server, 2 windows 2008R2 servers
    Internet:100/100Mbit, FW Cisco ASA 5505

  3. #3
    Det märkliga är att det inte skapas ngn annan port i varken dreamup eller Sunray, annat än com1. Bytte miniusb kabel, då gick drivisarna igång direkt. Men fortfarande ingen kontakt.
    Chricko, har testat både Dreamup och Sunray utan framgång.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av power Visa inlägg
    Det märkliga är att det inte skapas ngn annan port i varken dreamup eller Sunray, annat än com1. Bytte miniusb kabel, då gick drivisarna igång direkt. Men fortfarande ingen kontakt.
    Chricko, har testat både Dreamup och Sunray utan framgång.
    Har nu testat med flera datorer, och på den fjärde löste det sig. NU är man på bana igen. Men det är ju märkligt hur det kan vara.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Problemet stavas Windoce :-}
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Snarare stavas problemet drivers.
    och det problemet finns i andra o/S också.
    Har du försökt med USB wifi eller DVB-T svårt det också fast det är ett sådant excellent o/s.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    @metkoh Hörre du windows är faktiskt bra för att dem som fortfarande gamear (jag själv gör) :P Den där tuxdos måste man köra emulering mjukvara och ibland funkar det inte alls och de emuleringarna baseras på windows :P
    Så visst tuxdos är kanske bra men inte fulländat iom att man måste köra vissa saker som är windows baserat för att det ens skall funka. :P Dessutom min windows installation som jag har i nu (win 7) har jag haft i sen den kom ut på marknaden utan några krasher eller problem alls. Så att windows suger idag stämmer inte längre då deras system blev mycket bättre i windows xp och framåt. Även windows 2000 funkade väldigt stabilt. Visst kan jag förstå att man använder opensource oprativ istället för dyra windows men för oss som gamear och kör andra programvaror som måste ha en windowskärna för att det skall funka har bara ett val.

    Sorry var bara tvungen att jävlas lite med dej :P Sen om man skall va lite kritisk spelar det ingen roll vad man använder för oprativ idag Win mac eller tux spela boll samma skit alltihopa.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    piloten har alltid en stor roll också

Liknande ämnen

  1. DM500 hd C/T
    Av patrik1972 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 11:03
  2. Dm500
    Av ricki i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 10:08
  3. DM500-T
    Av PHL i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss