Hej på er, första posten, förhoppningsvis ej sista.

Jag vet att det finns en massa trådar här, men jag har faktiskt sökt och testat nästan allting som går. Men får som sagt inte riktigt rätt på det sista. Jag kör oscam på min linuxburk och tänkte dela ut till 2 dreamboxar i hushållet. En DM800HD (klon) och en DM500.

Oscam är korrekt installerat och fungerar, likaså mgcamd på klienterna. Ser i oscam-loggen att användarna autenticerar och jag får fram bild och allt. På min DM500 förde jag bara över cables.xml på rätt ställe och gjorde en automagisk kanalsökning. Alla kanaler hittades.

På min DM800HD har jag dock enorma problem. Man kan ju tycka att det borde vara enklare på denna? Jag har även flashat om min DM800 enligt instruktioner och kör open pli på denna.

My problems;

- Jag kan inte hitta alla kanaler. Och då har jag fan testat allt.

1) Kört Cable Scan på 362Mhz, 6875 och 64QAM samt mitt nätverksid. Hittar många kanaler men inte alla. Exempelvis hittar jag inte "Animal Planet" och "Canal+ Extra 1-2-3" som faktiskt hittas på min DM500.

Går sedan in och försöker manuellt stega mig enligt http://www.lesve.org/digtv/service/. På "Transponder: 370 MHz Modulation: QAM256 SRate: 68750 kHz" får jag "no services found". Har även testat köra en automatisk scan men där hittar den inte heller alla kanaler, bland annat fattas ovanstående.

2) Testat köra med cables.xml. In i /etc/tuxbox, och network search = no. Fortfarande inte alla kanaler.

Hur fasiken får jag fram alla kanaler? Kan man göra det lika enkelt som på DM500 på något sätt?

3) Många kanaler på min 800 flimrar och ljudet är fucked. På min DM500 får jag ren bild. Uppdatera PLI eller har jag bara fått en kass klon av DM800 hemskickad?

Tacksam för svar, ni har säkert sett det ena och det andra.

Edit; kör DVI2HDMI men scart på 500an. Kan det vara DVI kabeln som är kass med tanke på ljudet och bilden?