Detta är det mest bisarra jag varit med om på ett tag nu. Men iaf till saken så sa föregående boende i sommarstugan (uthyrd) att modemet hade gått sönder. Jag köper ett nytt och tar med mej, internet funkar skitbra nu som ni kan se.
Kortservern står hemma med allt funkar. Testade innan i sommar och då funkade det också. Men nu vill inte cccam hämta hem nya koder hemifrån ser det ut som. Jag vet att nätet funkar som det skall så det är inte det. Men den dreamboxen vägrar hämta cccams koderna. Det funkade problemfritt innan det gamla modemet gick sönder. Men nu vägrar det funka varken här (sommarstugan) eller hemma. Den tvär vägrar hämta koderna bara så det går att titta. Det enda jag gjort är att byta modem.

Efter det testade jag flasha om men vill fortfarande inte när allt är installerat på den igen. Några idéer på vad det skulle kunna va som felar för här fattar jag inget alls längre. Jag vet att kortserver funkar som den skall för min andra dreambox och bror mins funkar bra (ja ja jag vet men det är inte vad frågan handlar om så inget tjabb om det nu tack)