Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilka kanaler kan jag få med Boxer+dreambox, Cardsharing

  1. #1

    Vilka kanaler kan jag få med Boxer+dreambox, Cardsharing

    Skall flytta och har haft comhem och då kört med dreambox, detta via nätverk, således inget kort etc...

    Nu skall jag flytta och funderar på om jag kan köpa en dreambox och få in boxer via denna och isf vilka kanaler går det att få? Förstår att HD-kanalerna är körda

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    du får in mpeg2 kanalerna mpeg4 kanalerna lägger sig i listan på min db500hd men kodas ej av

  3. #3
    Vilka kanaler är mpeg2 och vilka är mpeg4 ???

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    MPEG4 kanaler
    Animal Planet
    Axess
    BBC Entertainment (DVB-T2)
    BBC World News
    Canal+ Mix (DVB-T2)
    Canal+ Series
    Kanal Global
    Cartoon Network
    Discovery Science
    Disney XD
    Eurosport 2
    SHOWTIME
    STAR
    TCM
    Travel Channel (DVB-T2)
    TV4 News (DVB-T2)
    Viasat Explorer (DVB-T2)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    442
    Tackad
    26 gånger
    Tänk på att comhem o boxer är helt skilda saker....olika system och olika providers!
    När du nu ändå behöver investera i nya grejor skulle jag rekkomendera dig en sattelitversion av boxen och en parabol och quattro LNB huvud så du kan nyttja pvr fullt ut och ha flera receivers. Du får bättre bild och mer kanaler! och enligt mitt tycke är det mer prisvärt också om man skall betala för abb då abben stort sett kostar lika men som sagt mer utbud o bättre bild! När det gäller enkelheten är nog CD rekommendera....kom ihåg att pruta på abbet, fick själv bort startavgiften och diverse rabatter + jag valde bort deras skitbox. Kör VU+Ultimo en linuxbox som har 2xsattelit 1xmark, då får du cd utbud fungera + tv6 (o ev andra lokala kanaler som ej finns på cd utbud)....kan därav se och spela in program oberoende av varandra.
    Utbuden i sig kan du ju se från respektive providers hemsida :-)
    En annan viktig grej är att boxers utbud varierar också från ort till ort då det går via marksänt och alla masterna har inte alla kanaler. Sen beror det ju helt klart vad du är ute efter och om du har cardsharing kompisar till en viss provider...men så vitt jag vet är det bara hos cd rubbet fungerar med icke godkända boxar och behövs heller inga konstiga intressepaket som i längden blir dyrare om man har flera intressen.
    Är absolut ingen reklam! Tycker själv Viasat hade bäst kundservice, bättre än cd men dom är krångliga med sitt kodsystem och dyrt med att man måste betala separat för alla paketen....så jag bytte till cd därför. Sen kan du ju med parabol ha flera positioner av satteliter....finns en hel del gratis kanaler också där i sattelithimmlen.
    Senast redigerad av kisumisu den 2012-07-18 klockan 04:03.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Håller med föregående talare

Liknande ämnen

  1. Vilka kanaler kan jag få in?
    Av Denisov i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 13:52
  2. Dreambox och inspelning av boxer kanaler
    Av DennisOlof i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 11:14
  3. Vilka Kanaler?!
    Av 40hz i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 15:11
  4. Vilka kanaler?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 13:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss