Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur är dina erfarenheter av ostasiatiska leverantörer av dreamboxar och annat?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Hur är dina erfarenheter av ostasiatiska leverantörer av dreamboxar och annat?

    Här mina erfarenheter:

    Dealextreme:
    Har gjort ett par beställningar. Först ett par DM500, därden ena blev till en reklamation till följd av trasig tuner. Då visade det sig att min box utgått ut sortimentet och min enda chans att få något i stället,var att beställa andra varor ur deras sortiment. Det hela utmynnade till slut i ett större antal mindre ersättningsleveranser. De genomförde samtliga leveranser- till slut, efter 1 – 4 månader och enhel del mailkorrespondens. :-(

    16 artiklar kom då i form av 7 olika leveranser. Förstaleveransen kom efter 1 månad, den sista efter 4 månader. F ö lite konfunderad över hur de kan ha så låga leveranskostnader? Vissa delleveranser hade bara ett värde av några enstaka US$ ...

    Mydalle:
    Lovade först mycket snabbt att fixa en reklamation på en DM800HDSE. Sedan förblev det tysssst ... De slutade t o m helt svara på mail. :-(


    Totalt sett:
    Slipper man reklamera så har ju dessa två leverantörer, ilikhet med andra leverantörer från ostasien, sina positiva sidor. Riktigt låga priser på boxar och andra elektroniska prylar och inte minst, fantastiskt låga priser på många tillbehör.

    Men - strular det, så får man vara beredd på en hel del mailkorrespondens. Har man då gudarna påsin sida och gott om tid, så kanske man till slut får ut något av all korrespondens …
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Medlem Nille_DMs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    61
    Tackad
    5 gånger
    Har beställt ca 10ggr från säljare från Alibaba.com.

    Har funkat kanonfint med leveranser, allt från 4-14 dagar har det tagit.
    Alltid fått rätt grejor + freebies ex. extra fjärr, tuners, nätagg.

    Beställt i princip alla typer av dm klonboxar.

    Ett par av dessa har strulat. Då har jag skickat tillbaka dem och fått nya boxar.

    Säljaren har varit i Kina.
    Bra kontakt både via. aliIM samt MSN. lätt att få tag på säljaren

    I princip har jag bara goda erfarenheter av åtm. min försäljare
    ______________________________________________
    Kör numer med Vu+ Duo2. 2xS2 + C/T tuner. har övergett drömlådorna

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Det finns alltså företag där borta som kör med västerländsk policy och sätter kunden i centrum. Bra att veta när det blir dags för nästa beställning.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Både jag o kompisen har beställt 3 ggr ifrån mydalle, både openbox, samt dm500c, varav en tuner var bruten. De skickade en ny gratis, samt en missad adapter. Helt nöjd med Mydalle.

  5. #5
    Medlem Nille_DMs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    61
    Tackad
    5 gånger
    Sista boxarna jag fick häromdagen var den "nya" typen med inbyggt wifi. Funkar klockrent med en icvs image. PM:a mig om du vill ha min säljares namn.
    ______________________________________________
    Kör numer med Vu+ Duo2. 2xS2 + C/T tuner. har övergett drömlådorna

  6. #6
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Har beställt av mixeshop två gånger nu. Mkt nöjd med kontakt, leverans och varorna. Sunray 4 är det som införskaffats. Senaste beställningen gjordes i tisdags morse kl 7. Idag, torsdag kom paketet med DHL på förmiddagen.
    "Audio converter sample" till ett värde av $15 /styck står det på fakturan. Tyvärr hade inte säljaren uppgivit något om fraktkostnader på fakturan. Då har tullen en schablon som säger att frakten kostar ca 800:-. Tull på det blev 338:-. Man bör alltså vara noga med att påtala för säljaren att uppge på fakturan att frakten är gratis eller ingår i priset.

Liknande ämnen

  1. Lista dina plugin:s för dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-21, 00:03
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 19:52
  3. Dina bästa tips på plugins?
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 00:57
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss