Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: hjälp mig ändra lösenord (800hd se)

  1. #1

    hjälp mig ändra lösenord (800hd se)

    Jag har newnigma2 och mgcamd på min DM800hd se

    Jag har försökt ladda ner tuxbox men hittar den inte i addons, men hittade "file explorer" testade att gå in i var/etc/ och ta bort raderna i passwd filen men fortfarande kommer jag inte in på telnet i DCC

    Jag är inte så kunnig inom dreambox därför vänder jag mig till er som kan lite mer

    Jag har testat connecta utan password och med standard "dreambox" MEN står incorrect password"

  2. #2
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alsopranos Visa inlägg
    Jag har newnigma2 och mgcamd på min DM800hd se

    Jag har försökt ladda ner tuxbox men hittar den inte i addons, men hittade "file explorer" testade att gå in i var/etc/ och ta bort raderna i passwd filen men fortfarande kommer jag inte in på telnet i DCC

    Jag är inte så kunnig inom dreambox därför vänder jag mig till er som kan lite mer

    Jag har testat connecta utan password och med standard "dreambox" MEN står incorrect password"
    Jag hade samma problem som du.

    Mitt problem var att jag försökte ansluta genom SSH (Port 22). Detta fungerade inte, istället testade jag med Telnet (Port 23) som funkade kanon. Då behövde jag bara använda root som userid och behövde aldrig skriva in någon lösen.

    Visserligen kör jag OpenPLi 2.1 på min box som jag anslöt till genom putty...
    Senast redigerad av nauleem den 2012-08-26 klockan 19:53.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger
    Hej gå in på DCC skriv ditt passw. klicka på reconnect, klicka på network och allt ska va ok. så får du nytt passw i din dreambox.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av SIPA Visa inlägg
    Hej gå in på DCC skriv ditt passw. klicka på reconnect, klicka på network och allt ska va ok. så får du nytt passw i din dreambox.
    Du förstod inte riktigt jag kan ju inte mitt lösenord fastän jag har tagit bort raderna är det fortfarande något lösenord i boxen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av nauleem Visa inlägg
    Jag hade samma problem som du.

    Mitt problem var att jag försökte ansluta genom SSH (Port 22). Detta fungerade inte, istället testade jag med Telnet (Port 23) som funkade kanon. Då behövde jag bara använda root som userid och behövde aldrig skriva in någon lösen.

    Visserligen kör jag OpenPLi 2.1 på min box som jag anslöt till genom putty...
    Vart ändrar man sånt?

  6. #6
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alsopranos Visa inlägg
    Vart ändrar man sånt?
    Jag använde ju som sagt Putty. I det finns det en rad för IP och en rad för port. Dessutom kan man välja protokoll...

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av nauleem Visa inlägg
    Jag använde ju som sagt Putty. I det finns det en rad för IP och en rad för port. Dessutom kan man välja protokoll...
    Tack! Jag laddade ner Putty, ändrade port till 23 och skrev in ipadressen till dreamboxen. Kom in genom endast root. Hur gör man för att ändra lösenordet då? Testade med passwd nytt lösenord, men hur vet jag om det är ändrat?

    Edit: Krånglade först med FlashFXP men kom in tillslut på boxen genom port 21 och nya lösenordet, tack igen!

    Hur gör jag nu för att kunna streama mina kanaler utanför mitt nätverk, finns det någon guide? Har för mig att man måste in på routern samt fixa dyndns?
    Senast redigerad av alsopranos den 2012-09-02 klockan 03:28.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Va nää hur simpelt som hälst. Om det är vanlig pc du skall streama till går det utmärkt att logga in på webben på boxen sen trycka på stream sen öppnar du upp det i vlc tex. Skall du ha det till xbmc tex så måste du välja protokoll tuxbox eller vad det nu heter. Sen ställa in sökvägen samt lösenord så är det klart. svårare än så är det inte. du nämner inte vad du skall streama till så lite svårt att gissa mej till men där har du de 2 vanligaste iaf.

    Var god och lycka till eller skall jag säga happy streaming :P

  9. #9
    Nej jag ska ha det till min telefon, funkar ju inte med den ipadressen utanför nätverket eller har jag fel?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Ok för att det skall funka måste du typ först testa om det funkar i ditt locala nätvärk. Finns ett antal appar på google play testa någon av dem. Får du det att funka i ditt locala nätvärk så måste du först göra en portforward i routern sedan testa om det funkar igen genom att byta till ditt internet ip. Tänk dock på att det krävs my ket bandbrädd för att kola på tv via mobilen och typ alla har typ 1 - 10gigabyte maxtak på deras surf tilläggsabonnemang

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 13:24
  2. [LÖST] Hjälp nybörjare med 800hd se
    Av Mrpresidento i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 23:58
  3. hjälp med en 800HD orginal
    Av Biljard-Micke i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 19:29
  4. Nån har hackat mix box, hjälp med lösenord
    Av dallelkpg i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 20:05
  5. Flasha om Dreambox 800HD PVR (Hjälp)
    Av Eduardo i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 08:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss