Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: finska kanaler

  1. #1

    finska kanaler

    Hej
    Mitt mål är att kunna se lite finsk tv i huset. Det verkar helt omöjligt på annat vis än att skaffa en begagnad parabol+mottagare och sen låna ett finskt CD-kort från släkting. Är detta möjligt numer?
    Jag tänker närmast på kort pairing eller om något annat sätter stopp för det.

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Visst är det möjligt. köp dig en parabol och en Linuxbox och prata med någon släkting i Finland som kan teckna ett abonnemang åt dig. Sen titta och njut.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  3. #3
    Tack så mycket.
    Varför måste det vara just en Linuxbox?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Måste o måste du väll inte. Du kan lika väll använda boxen som du får av den finska leverantören. Dock så är boxarna från leverantörerna värdelösa enl många här på forumet iom att vi alla mer eller mindre uteslutande använder någon form av Linux box. Vi har ju sett fördelarna med att använda dem och för oss finns inget annat alternativ än just tex en Dreambox.

    Men kör du på och be en släkting i Finland teckna ett abonnemang med box och kort med parabol så löser det sej för dej utan problem. Har du möjlighet att testa en dreambox tex och orkar sätta dej in hur det funkar så kommer du absolut inte bli besviken.
    Skulle du skaffa ett abonnemang från Finland och dessutom ha ett svenskt abonnemang så måste du ha 2 boxar. Med en Dreambox kan du eliminera en box och använda ditt finska och svenska abonnemang i samma box.

    Jag hoppas denna informationen hjälper dej.

  5. #5

    Re: finska kanaler

    pefrekt! då får det bli en dreambox. linux kan jag redan. men vilken box ska man skaffa? eller en klon?

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Jag skulle satsa på en 800 hd se, 7020 hd eller 500 hd. klon eller original får din plånbok avgöra.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  2. Finska kanaler
    Av isso38 i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 17:03
  3. Finska på epgn
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
  4. översätte text till finska?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 13:39
  5. finska kanaler
    Av karlotto i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss