Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Problem Original DM800HD SE - får "R01 NO CA FOUND"

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger

    Unhappy Problem Original DM800HD SE - får "R01 NO CA FOUND"

    Hade väl lite för brått och flashade in en bootloader i en original DM800HD SE efter att jag fått meddelande om att PLi-imagen jag försökte flasha in via webbinterfacet klagade.

    Nu kommer det fram "R01 NO CA FOUND" direkt när jag slår på boxen.

    1. När jag söker på detta kommer det massor med länkar där allt refererar till kloner men detta ska vara en original från en lokal affär med ett "dyrt" pris.

    2. När jag pluggar in USB-sladden till mini-USBn på boxen så leter Windows efter drivare till boxen men hittar inga. Vart hittar man Windows 7-drivare?

    Jag antar att allt faller på punkt 2, att det inte händer något när jag klickar på connect i DreamUp och sedan startar boxen på uppmaning.

    Sedan, hur tar man reda på vilken bootloader det ska vara?

    Dummy-tips vore mycket uppskattat.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    http://www.digital-kaos.co.uk/forums...ni-usb-113941/ skall funka för driver

    http://www.myupload.dk/showfile/991060fbea6.nfi/ den skall funka utmärkt i en original box
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-10-10 klockan 22:17.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    340
    Tackad
    11 gånger
    Börja med att installera VCP-driver.
    http://www.dream-multimedia-tv.de/fi...K3_Vista_7.zip
    Svarar på PM i frågor som är av allmänt intresse och borde ställts i forumet: Nej

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    BL hämtar du naturligtvis från : www.dreamboxupdate.com
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    På vissa ställen står det att man ska ha i usb + närverkssladde. På andra står det inget om nätverkssladden. På ett ställe läste jag att det skulle vara en RG45-kabel. Så många bud att man blir förvirrad. Man ska alltså ha boxen på nätverket precis som vanligt med helt vanlig kabel, ange ett ledigt IP-nummer i programmet, klicka connect och sedan slå på boxen?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du flashar med dreamup behövs ingen nätverkskabel, lite gammal info på nätet, tidigare använde man seriella porten och då tog det en timme att flasha, därav stoppade man i nätverkskabel och körde i image från browser

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    Nu har jag drivaren så Windows mappar boxen till COM6.

    Men, när jag provar (Universal DreamUp V2009 patched by forhike and natas), valt den nya COM6 i drop-listan, klickar "connect" (utan att ha kryssat för Use Network) så säger den "Connection prepared, now switch on the dreambox!".

    Jag slår på boxen på switchen på baksidan. Den färgade Dreambox-logon dyker upp och visas i en sekund eller mindre och sedan kommer "R01: NO CA FOUND" fram.

    DreamUp står fortfarande och säger "Connection prepared, now switch on your dreambox!"

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    Jag provade Sunray Flashup "Sim4 500HD 800SE 800 v1.3.3.7" (caption) och gjorde samma sak, då säger den:

    - box type: DM800SE
    - "uploading flash-loader..."
    - "upload complete, waiting for acknowledge..."

    Sedan händer inget mer.

    På boxens display så är det lite grafik som ser en aning mysko ut, en SIM2 logo ser man och 3 dreambox logos ovanför, även något till vänster om sim2-loggan men den ser avklippt ut. Längst upp är det något pixelskräp. Nere på displayen står nu "ERR1:NO CA Found"

    Sunray står kvar på "waiting for acknowledge" och inget mer händer.

    What now?

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    FYI: Ursprungligen följde jag instruktioner och skulle in med PLi men flashningen sa "TOO OLD IMAGE" så enligt instruktionerna skulle man in med "bootloader ssl84b for dm800se from sim2.rar" så i webbinterfacet så valde jag den filen och flashade vilket var klart på ett kick. När jag startade om boxen efter det så var jag i det läge som jag är i nu.

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    17
    Tackad
    2 gånger
    DreamUp 1.3.3.9 så kom jag längre! Ett IP i displayen nu så nu känns det mindre svettigt återkommer.

Liknande ämnen

  1. DM800 HD SE Orginal "Error 01 NO CA FOUND"
    Av sat_freak i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 20:11
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 09:19
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 14:17
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 04:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss