Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Boota 7020hd

  1. #1

    Boota 7020hd

    ja då har man helt klart gjort bort sig. Skulle installera image i min nyinköpta 7020hd. då boxen frågade om den skulle uppdetera så tyckte jag sjävklart och gjorde det. Men någon stans mitt i processen skulle jag flytta bort min gamla box och drog ur fel elsladd(mycket klantigt).

    Nu kommer jag inte åt den via nätet längre och den tar sig ingen IP adress. Min gamla 7000 med mera kunde man ju flasha med 0modems kabel. Hur gör jag med denna?

    tackar på förhand
    DB 500S OpenPli CCcam
    DB 7000 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 HD Newnigma Mgcamd
    DB 8000 Newnigma Mgcamd

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Håll in knappen på fronten och koppla in strömmen, surfa därefter till den IP som boxen fått & flasha.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Det har jag redan provat. Den kommer till delen där det står stop. men den "tar sig" ingen IP adress.Verkar som den slutar där. Gjorde detta när jag lade in mjukvaran först och det funkade fint.

    Har hittat att man med hjälp av miniUSB porten på baksidan kan flasha om den. Då med hjälp av Dreamup och USB kabel, men tror det är något drivrutins fel. Har laddat ner en drivrutin som jag läste på ett engelsk forum som CP210x som man skulle använda. Dock så får jag nu att Com4 som den heter när jag stoppar i den i burken inte kan öppnas (enable to open port).

    Har konstaterat om man håller inne både pil upp och pil ner så kommer man in i "Serial Setup". Men jag kommer inte vidare. Känns gott irriterande detta pga att jag stressade med att ta bort den gamla boxen och drog ur fel kabel
    DB 500S OpenPli CCcam
    DB 7000 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 HD Newnigma Mgcamd
    DB 8000 Newnigma Mgcamd

  4. #4
    Helt otroligt efter typ 10 försök så tänkte jag en gång till provar jag innan jag lägger ner. Då öppnade den Com4 porten och jag har fått in orginal mjukvaran igen.

    Måste säga att jag gillar detta forum skarpt. Man får alltid bra svar på de frågot man ställer av alla som är kunniga. Eloge till de som svarar på mina frågor.
    DB 500S OpenPli CCcam
    DB 7000 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 OpenPli Mgcamd
    DB 7020 HD Newnigma Mgcamd
    DB 8000 Newnigma Mgcamd

Liknande ämnen

  1. texten på 7020hd
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 18:11
  2. [LÖST] 7020HD Comhem Openpli 2.1
    Av ginoware i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 07:06
  3. [LÖST] Avkodningsproblem 7020HD
    Av Summumgung i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 12:51
  4. [LÖST] ny inköpt 7020hd
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-02, 16:28
  5. DM800HD kan inte boota längre
    Av danielpeck i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 14:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss