Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Gigablue 800HD QUAD

  1. #11
    Tack lädret. Jag är såklart intresserad av transcodningen tex mobila enheter som tabletts och telefoner, vilket jag inte tror 80000 klarar. Vidare är ju 4 tuners intresseant vad gäller androidstickor och xbmc till ungarnas rum osv. Fler som har några erfarenheter om denna box?

  2. #12
    Inte i rätt tråd, men provar ändå. Kom över en Vu+ Ultimo på tradera för 1000:- ;-) Den är utrustad med 2st S2 tuners och en T tuner. Tänkte byta ut T tunern mot en Dual S2 tuner och på så vis få en quad tuner. Någon som erfarenhet av Vu dual-tuners?

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag fick hem denna Gigablue boxen för ett par veckor sen och testade den, måste säga det var inget som föll mig i smaken direkt tyvärr. Känns lite som Azbox, finns bra med hårdvara men mjukvara är inte riktigt 100 än tyvärr.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Verkligen synd att openpli inte stöder den.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Jag fick hem denna Gigablue boxen för ett par veckor sen och testade den, måste säga det var inget som föll mig i smaken direkt tyvärr. Känns lite som Azbox, finns bra med hårdvara men mjukvara är inte riktigt 100 än tyvärr.
    Provat med VIX?
    http://www.world-of-satellite.com/enigma2/openvix/

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Har nu testat några olika images såsom openvix och openatv, kan dock inte komma tillrätta med problemen med textning på inspelade program. Detta gäller då Cmore och Viasats filmkanaler, problemen är dels att den klipper många textrader helt och visar dom aldrig. Vissa inspelningar kanske den bara visar 60% totalt av textningen. Den struntar alltså i vissa rader och visar dom inte. Ett annat problem är att den kan slänga in en norsk eller en dansk rad mitt i när den känner för det. Någon som har varit med om liknande på denna box?

    Har även ett annat problem när man gör två inspelningar efter varandra på samma kanal. Då blir den andra inspelningen utan ljud och kör på i typ 2x hastigheten.

Liknande ämnen

  1. Original 800HD eller Clone 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 13:07
  2. [LÖST] Quad Monoblock med inbyggd diseqc problem
    Av TENFIRE i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 19:20
  3. Multi Quad/Quattro 4 Koaxialkabel
    Av dumbo i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 19:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 15:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss