Hej
Har efter tre tuffa år, och nära till hjärnblödning varje jävla dag, till slut tröttnat på CDs PVR 101, och bokstavligen kastat ut den genom ytterdörren.
Nu sitter man här utan TV och surfar runt lite på alternativa boxar.
Helst skulle jag vilja säga upp abonnemanget, men det finns ju inget vettigt alternativ för mitt syfte.
Har haft en Dreambox 500 tidigare när jag hade Com hem. Det var den bästa box jag någonsin haft, utan konkurrens.
Nu bor jag i villa med familj och har en skitig kabeltv som jag tar in "gratiskanalerna" genom, och en parabol med premiumkanalerna.
Har i princip bestämt mig för att köpa en VU+ Ultimo, så nu till mina frågor:
-För att få samma funktion som med CDs box, att kunna se ett program och att spela in på ett annat, måste jag då ha två S2 Tuners? Jag har två antennkablar från huvudet på parabolen idag. Jag fattar att jag måste ha en C/T Tuner för att se KalbelTV.
-Vad rekommenderar ni för hårddisk? Vill ha en så tyst som möjligt.
-Min son börjar nu bli så pass stor att han vill se TV själv ibland medan vi tittat på annat. Antar att det funkar med CS med den här boxen precis som med Dreambox?
-Vilka erfarenheter har ni andra av Vu+ i allmänhet och Ultimo i synnerhet. Jag antar att den inte kan vara sämre än missfostret som de ostälskande och snigelätarna från Frankrike har konstruerat.

MVH