Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DM800 se HD + OpenPli med Dreambox original WiFi USB-sticka hittar ej trådlöst

  1. #1

    DM800 se HD + OpenPli med Dreambox original WiFi USB-sticka hittar ej trådlöst

    Har läst på de träffar jag fått härinne på ämnet, men får det ändå inte att funka att hitta det trådlösa nätet.

    Stickan hittar den..men ej nätverket trots omstart av box och inknappat lösenord osv..
    Varje gång så är det ett rött kryss över när jag går in på det trådlösa i menyn..precis som att den är inaktiverad, fast jag aktiverar den varje gång med grön knapp.

    T.ex anslut till telnet? Hur gör jag det? Är rätt okunnig här

    Någon vänlig själ som kan guida en novis till resultat??

  2. #2
    Färsking Hexans avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    Västernorrland
    Inlägg
    9
    Har samma problem, har en dreambox 800hd pvr klon med en original wifi nätverkssticka, den hittar mitt nätverk (och massa andra nätverk) som jag delar ut via telefonen Samsung S3, är det nåt mer som krävs? Router eller liknande, har jäklats hela kvällen...

    Trådlöst nätverk -bortkopplad står det.

    Har denna wifisticka, köpte boxen där oxå.
    http://www.mixeshop.com/usb-wifi-for...0hd_p1503.html


    Eller ska jag måsta köpa en Vonets VAP11G för att kunna nyttja min mobils internetdelning wifi-hotspot?
    Senast redigerad av Hexan den 2012-11-29 klockan 22:14.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    50
    Tackad
    2 gånger
    I med stickan i övre USB-uttaget
    Starta om boxen
    Aktivera WLAN
    Sök efter trådlösa nätverk
    Anslut (Grön) mott ditt nät
    Knappa in krypteringsnyckel
    Ok

    Klart!

    Om det inte lirar så "knappa om" krypteringsnyckel igen
    (Sätt en medvetet fel och sen den rätta igen) Kan vara en bugg

  4. #4
    HUR aktiverar jag WLAN?? Bara genom att gå in på WLAN..och sen söka trådlöst nät...eller?
    Måste man inte fylla i nåt ssid, kryptering osv...? provat att fylla i samma som jag har i routern..så tji fick jag där med.
    Har provat det beskriva sättet på två olika boxar..med två olika OpenPli och med två olika WiFi-stickor...inget funkar. Måste vara jag som är helt nedsläppt.
    Senast redigerad av spectra den 2012-11-29 klockan 22:44.

  5. #5
    Färsking Hexans avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    Västernorrland
    Inlägg
    9
    Åh nu fick jag iallafall DHCP grön och IPadressen, men inget trådlöst nätverk, det står fortfarande bortkopplad med rött? Likaså namnserver? Hjälp mej pls, försöker få liv i dreamboxen med min Samsung S3:a och wifi sticka...

    Äh ipadressen försvann igen ger upp för ikväll :'(
    Senast redigerad av Hexan den 2012-11-29 klockan 23:19.

  6. #6
    Jag hade problem att få igång stickan i OpenPLi, den hittades av min 800SE men kunde givetvis inte hitta några nätverk eftersom den inte gick igång. Följde en lösning från PLi's forum för en DM7020+originalsticka.

    Telnet:
    opkg update
    opkg remove rtl8192cu
    install kernel-module-rtl8192cu

    Omstart av box.

    Detta funkade sedan om man ansluter manuellt till routern. Network scan ledde dock till en grön skärm och omstart, så det funkar inte.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Wifi usb-stick original/OpenPLi
    Av UpperNorwood i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 13:48
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 14:38
  3. USB sticka som inte hittas i DM800
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 13:27
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 15:36
  5. Dreambox 800 och USB WiFi sticka?
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 20:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss