Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp! Dm800HD SE med Wifi start problem.

  1. #1

    Question Hjälp! Dm800HD SE med Wifi start problem.

    Idag köpte jag min DM800se-C Built In WIFI Dreambox 800 se hd pvr
    mer info:

    1.400MHz MIPS processor
    2.SIM:2.10
    3.Bootloader 82
    4.Gemini:5.10
    5.With 6cm quiet fan and HDMI connector
    6.Built In WIFI

    Problemet är att jag tryckte uppdetera programvara medans jag testade runt lite sedans så restartade boxen sig och de kom fram en ruta där det stog typ wrong with software nånting och att den startar om inom 10 sec, så gjorde den så i 40 min den fixades aldrig :S

    sedan så märkte jag att det stog längre ner error: skin.xml cannot nånting va de då sökte jag upp felet i google sen läste jag lite forum och de recomenderade att man skulle ta bort den, nån som hade en liknande händelse .


    efter jag gjorde de så blev det helt kaos och typ inget funkar..


    ända som kommer nu e Sunray4 powered by ENIGMA2 sim2 och den stannar där typ en bakgrund

    filen jag tog bort var på usr/share/enigma2/skin.xml något sådant


    hur ska jag ta mig till väga...

    tackar i förväg!

    kanske någon som har likadan box kan lägga upp skin.xml filen så att jag kan ladda ner den och ta in den via FTP kanske det är en lösning
    Senast redigerad av lilb3l den 2012-12-27 klockan 20:45.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    flasha om boxen med en up to date image från http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se
    men du måste först flasha ny bootloader din är för gammal http://bbs.dreamoem.com/attachment.p...8&d=1323833483
    sedan starta om boxen och flasha image

  3. #3
    problemet med att flasha nu är att när jag trycker på den knappen där bak tills det blir stop kommer ej IP fram utan står DHCP hela tiden

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men du måste nog stoppa i nätverkskabel, wifi modulen har nog inga drivisar i flashläge

  5. #5
    det har jag faktiskt inte provat ska jag göra imorgon bitti, men går ej att ladda ner bootloader du länkade värkar inte ha permission att ladda ner den även som registrerad :S finns det att ladda hem annan sida? för står inte vilken version i länken

    tack!

  6. #6

  7. #7
    funkade nu är boxen igång igen men förstår inte hur jag ska installera in kanaler nu man kan ju inte väla eutelsat 12 osv?

Liknande ämnen

  1. Får min VU Duo imorgon ,start hjälp
    Av aeroslok i forum Vu+
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-21, 07:54
  2. 7020HD Viasat, start hjälp!
    Av Salmotrutta i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 18:51
  3. dm800hd pvr hänger sig vid start!
    Av wiiniclas i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 08:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss