Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Timerinspelningar? Problem och funderingar. OpenPli 2.1

  1. #1

    Timerinspelningar? Problem och funderingar. OpenPli 2.1

    800Hd med OpenPli 2.1Beta

    Jag undrar vad som är fel eller vad jag gör för fel med vissa timerinspelningar. Inspelningar tillagda direkt i EPG brukar allt som ofta fungera. Förutom att inspelningen syns i menyn timer blir det även en vit klocka i EPG vid valt program.
    Kör även en del schemalagda inspelningar och det är här problemen börjar. Det kan fungera hur fint som helst i ca en vecka, sedan slutar boxen att spela in efter angivet schema. Dock finns inspelningen kvar under timers och har status "väntar". Det finns även en klocka kvar i EPG:n men den är nu grå istället för vit.

    Vad är/gör jag för fel? Varför slutar schemlagda inspelningar att fungera? Varför ändras färgen på klocksymbolen i EPG till grå?
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  2. #2
    Har tyvärr samma problem och det är kvar trots byte av firmvare skönt å veta
    att man inte är ensam.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Min sambo envisas med att spela in Hem till gården varje dag på TV4 (vad nu det ska vara bra för). Klockan är grå och det har fungerat...klockrent i flera månader. Kör Open PLi 2.1 och DM800.

    Inspelningen har hoppats över om jag råkat titta på en kanal på samma transponder samma tid. Tittar man på annan transponder kickar inspelningen igång. Skumt.

    Felmeddelande får man om man försöker spela in två program efter varandra men på olika kanaler. Då får man kapa en minut i slutet av det första eller i början av det andra programmet.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det går i meny att välja hur många minuter före och efter inspelningen ska pågå, default är 3 min före och 5 min efter, sätter man detta på 0 min slipper man felmedelandet

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    300
    Tackad
    32 gånger
    Jag har satt det på 0 men det hjälper inte, men om man kapar 1min så funkar det.
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Inspelningen har hoppats över om jag råkat titta på en kanal på samma transponder samma tid. Tittar man på annan transponder kickar inspelningen igång. Skumt.
    Det där kan stämma! Kärringen har en stående inspelning på TV3SD varje dag och ibland kollar ungarna på nån disneykanal. De ligger ju på samma transponder... Hmmm...
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jomasat Visa inlägg
    800Hd med OpenPli 2.1Beta

    Jag undrar vad som är fel eller vad jag gör för fel med vissa timerinspelningar. Inspelningar tillagda direkt i EPG brukar allt som ofta fungera. Förutom att inspelningen syns i menyn timer blir det även en vit klocka i EPG vid valt program.
    Kör även en del schemalagda inspelningar och det är här problemen börjar. Det kan fungera hur fint som helst i ca en vecka, sedan slutar boxen att spela in efter angivet schema.
    Jag har DM500HD med mountad hårddisk.
    Image; Gemini, 5.1 tror jag det är. Det är ju en relativt gammal image.
    Men den har funkat finfint med att spela in.
    Kan ovan fel vara Openpli 2.1 relaterat?
    Hade tänkt flasha om till Openpli 3 som det rekomenderas ofta här på forumet.
    Men om inte inspelningar funkar vet jag inte om det skulle vara värt det?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  8. #8
    Nä jag har testat både lt gemini och newenigma2 med samma resultat på min dm800hd se

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av moadib Visa inlägg
    Nä jag har testat både lt gemini och newenigma2 med samma resultat på min dm800hd se
    OpenPli 3.0 då?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  10. #10
    Ska tanka ner och kolla den men det verkar inte image bundet skumt värre

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Diseq-problem på Vu+ Uno, med OpenPli
    Av a-mansson i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 19:54
  2. Problem med DM500C openpli
    Av lillen83 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 17:33
  3. dm800 clone openpli, problem med kanaler
    Av dallelkpg i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 15:12
  4. Problem med EPG till OpenPli på DM7025
    Av vitaudi i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 14:57
  5. Funderingar
    Av poolle i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 15:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss