Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hittar kanaler men ingen bild eller ljud

  1. #1

    Hittar kanaler men ingen bild eller ljud

    Hej.

    Mitt hus gick från Tele2 till Comhem idag. Jag gjorde en ny kanalsökning och hittar alla kanalerna men det är bara SVT-kanalerna och TV4 som fungerar. Vad tror ni det kan vara för fel? Kör jag i Comhem-boxen så funkar allt som det ska...

    DM600c
    OpenPli
    NewCs
    MgCamd 1,35

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: Hittar kanaler men ingen bild eller ljud

    Chippet åt rätt håll?

  3. #3
    Jodå, det sitter som det ska

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Då har du antagligen inte fått till konfigurationen av newcs och mgcamd rätt? Lägg upp konfigurationsfilerna här om du vill ha hjälp med den saken.

    En annan orsak kan vara att newcs och mgcamd inte går igång av sig själv när boxen startar. Kolla i menyerna under "services to run" eller liknande så att de startas när boxen går igång.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Då har du antagligen inte fått till konfigurationen av newcs och mgcamd rätt? Lägg upp konfigurationsfilerna här om du vill ha hjälp med den saken.

    En annan orsak kan vara att newcs och mgcamd inte går igång av sig själv när boxen startar. Kolla i menyerna under "services to run" eller liknande så att de startas när boxen går igång.
    Jag har inte ändrat något i de filerna och det fungerade perfekt med Tele2.

    Nu har lite fler kanaler hoppat igång, bland annat SF-kanalen, och den ska väl inte fungera om de filerna är fel.

    De kanaler som inte fungerar har SNR 67-69% och BER 16, och de som fungerar ligger på SNR 95-96% och BER 0.
    Är det för dålig signal då eller? Provade att byta antennkabel men det hjälpte inte.

  6. #6
    Jag gick in och bytte provider i kanallistan tillbaka till Tele2 och då har alla kanalerna där SNR 67-69% och BER 16 (utan ljud och bild).
    Är det fel i Cables.xml då? Jag trodde inte att man kunde hitta kanalerna om det är fel i den...

  7. #7
    Efter lite klipp och klistra från diverse cables.xml i olika trådar så funkar det som det ska.

Liknande ämnen

  1. Ljud, men ingen bild.
    Av Postbox i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 15:36
  2. ingen bild eller ljud på tv11
    Av lasgur i forum HTPC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 10:16
  3. Får varken bild eller ljud. Krypterade kanaler.
    Av rcane i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 19:20
  4. Ingen ljud/bild på kodade kanaler?
    Av DM 7020 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 16:35
  5. Ljud, men ingen bild.
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 18:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss