Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Kan inte se CMore Live kanalerna

  1. #1

    Kan inte se CMore Live kanalerna

    Hej

    Jag kan se samtliga andra kanaler som ingår i mina kanalpaket, men just CMore Live, CMore Live HD, CMore Live2, CMore Live3, CMore Live4 får jag bara svart bild på.
    Det händer IBLAND (väldigt sällan) att jag har bild på dessa kanaler ett tag, men sedan fryser bilden (alt om jag lämnar kanalen och återvänder så är det svart igen).
    Jag har som sagt aldrig några problem med de andra kanalerna. Jag har fått för mig att min signalstyrka och kvaliten på signalen är låg (SNR 12-18, AGC 30). Kan detta vara orsaken? Men jag har ju samma värden på CMore Live kanalerna som på resten?!

    Några ideer?

    /Marcus

  2. #2
    Medlem smegmas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    111
    Tackad
    4 gånger

    Sv: Kan inte se CMore Live kanalerna

    Dela helst inte med dig av någon som helst info, inget om vilken box du har, inte om kortet sitter i någon slags server, ge oss inget att gå på

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm hur var det nu en bild säger mer än 1000 ord
    screenshot2.jpg

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marcussi Visa inlägg
    Hej

    Jag kan se samtliga andra kanaler som ingår i mina kanalpaket, men just CMore Live, CMore Live HD, CMore Live2, CMore Live3, CMore Live4 får jag bara svart bild på.
    Det händer IBLAND (väldigt sällan) att jag har bild på dessa kanaler ett tag, men sedan fryser bilden (alt om jag lämnar kanalen och återvänder så är det svart igen).
    Jag har som sagt aldrig några problem med de andra kanalerna. Jag har fått för mig att min signalstyrka och kvaliten på signalen är låg (SNR 12-18, AGC 30). Kan detta vara orsaken? Men jag har ju samma värden på CMore Live kanalerna som på resten?!


    Några ideer?

    /Marcus
    Har du kunnat se mer än två minuter på dessa kanaler förut?. Om du har CMore Sport eller Cmore Max paketet ska du kunna se dessa kanaler utan problem

  5. #5
    ok, det var nog lite fattigt med info.
    Det är en DM500HD med Newnigma2 och jag kör mgcamd 1.31.
    Vad tror ni om signal styrkan/kvaliten, är inte den extremt låg?
    Jag funderar på om man skulle prova justera parabolen lite.

  6. #6
    Jag har nog aldrig sett mer än 2 minuter på dem. Men jag har CMore max paketet så det ska ju fungera.

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Har du provat med scam då fungerar det för mig men inte med mgcamd då fungerar inga kanaler för mig

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du kollar på http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html så ser du att t.ex. CMore Live går på samma frekvens som bl.a. CMore Action och CMore Live 2,3,4 går på samma frekvens som bl.a. Eurosport Nordic. Kan du se CMore Action och Eurosport Nordic utan problem så räcker nog signalstyrkan till.

    Däremot är det väl så att det väldigt sällan är någon sändning på CMore Live kanalerna eftersom de bara sänder vid vissa matcher och ev. andra event.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Har du provat med scam då fungerar det för mig men inte med mgcamd då fungerar inga kanaler för mig
    tack för svaret, jag är helt färsk på allt det här. Nu har jag äntligen fått kanalerna att funka (förutom dessa CMore Live då), så jag drar mig lite för att börja ifrån början med ny CAM och nya konfigurationsfiler.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du kollar på http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html så ser du att t.ex. CMore Live går på samma frekvens som bl.a. CMore Action och CMore Live 2,3,4 går på samma frekvens som bl.a. Eurosport Nordic. Kan du se CMore Action och Eurosport Nordic utan problem så räcker nog signalstyrkan till.

    Däremot är det väl så att det väldigt sällan är någon sändning på CMore Live kanalerna eftersom de bara sänder vid vissa matcher och ev. andra event.
    Tack för länken! Vilket värde är frekvensen av dessa? Jag ser ingen koppling mellan de kanaler du nämner?
    Vi har fortfarande CMore Sport på nätet så jag vet att det var sändning när jag försökte, tyvärr...

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 23:35
  2. frekvenser cmore live
    Av neon_abk@hotmail.com i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 18:07
  3. Hittar inte kanalerna på en T55
    Av nofearfor i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 13:45
  4. Får inte in kanalerna.
    Av jaka i forum Viasat
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 20:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss