Hejsan!

Jag har nyligen skaffat en Dreambox med parabol. Har skaffat Viasat och Canal+, alltså satelliterna Thor och Sirius.

Har suttit länge nu och försökt hitta om någon har haft liknande problem med det verkar ej så, därför försöker jag här.

Har idag anlitat en snubbe för att installera min parabol då jag inte kunde hitta bägge satelliterna själv, han fick in båda på respektive huvud. Så det ska vara grönt. När jag nu har kopplat alla kablar, så får jag bara in Thor men inte Sirius, får alltså in Canal+ men inte Viasat.
Kopplat Thor till Lnb 1 och Sirius till Lnb2, om jag hade kopplat fel där så hade jag inte fått in Thor överhuvudtaget.. Jag har testat med en ny switch det hjälpte inte. Har testat att på huvud på parabolen hjälpte inte. Har dragit en sladd direkt från Thor huvudet till boxen fungerar perfekt, drar samma kabel fast från Sirius huvudet fungerar inte.

När jag är inne i dreamboxen och ska välja en Viasat kanal så kommer följande upp "Tjänsten kunde inte hittas! Kontrollera tunerinställningar" Så jag går in på Meny-Installation-Kanalsökning-Tuner Konfiguration klickar på Ok då kommer följande upp:

"Konfigurationsläge-> Enkelt. Läge-> DiSEqC A/B. PORT A-> Thor 5/6&Intelsat 10-02 (0.8W). Port B-> Astra 4A/SES 5 (4.9E). Ange Volt och 22KHz-> Ja. Skicka enbart DiSEqC vid ändrad satellit-> Nej."

Någon som kan hjälpa mig?? SNÄLLA