Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Nybörjare: canal+ box med viasat kort..

  1. #1
    apan2
    Gäst

    Nybörjare: canal+ box med viasat kort..

    Hallå! Vi har just nu en pionner box som vi hyr från kanal +, och vi har precis köpt ett viasat piratkort (gold galaxy) från en arabbutik i närheten.. Nu behöver ja hjälpa ifrån början hur jag ska göra.. Hur ställer ja inte koderna osv. När ja stoppar in vårat nya piratkort boxen så hittar inte boxen kortet.. hade en kompis som sa att ja skulle gå in på denna sidan och få hjälp med koder osv..


    //tack på förhand...

  2. #2
    Hepp!

    Jag vet inte hur din box exakt är beskaffad, men min Canalditalbox är märkt Nokia och har uttag för en CA-modul extra bak på mottagaren. I denna har jag en CA-modul typ Viaccess som du behöver för Via***!
    Du kan inte sätta in ditt galaxykort i någon kortläsare på framsidan, det funkar inte! Dessa är antingen för Conax kodsystem, som Canal+ använder sig av, eller förberedd för betalkort i den andra om du har 2st slitsar för kort. Min mottagare fick jag i utbyte mot den tidigare av Canald. efter att ha påpekat att jag vill hyra från Via*** åxå. Det kostade då 400kr i administrations och fraktkostnad.

    CA-modulen av typ Viaccess har en plats för ett card som ditt Galaxy....

    Mecman 8)

  3. #3
    En sak till:

    Tveksamt om du ska investera i en annan mottagare och en CA-modul just nu om detta är ditt problem. Via*** håller ju som bäst på med ett nytt kodsystem för att försöka bli kvitt alla piratkort. Detta gör att den investeringen du måste göra kan vara dum. En CA-modul kostar ny ca 800-1000kr och funkar kanske bara några månader till om det vill sig illa.

    Mecman igen.....

  4. #4
    apan2
    Gäst
    Ok.. men tack för hjälpen.. läste någon stans att den förändringen som via*** kommer att göra inte sker förän om någon år.. stämmet det så är d ju ingen fara.. Men nu har vi ju precis köpt ett kort för 600kr så d känns lite dummt att bara slänga d o vänta på via***s uppgradering... Finns det ingen som vet när denna förändring sker?

  5. #5
    om du har betalat 600 för kortet tycker jag att han som sålt det till dig ska hjälpa dig att få igång det också.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  6. #6
    apan2
    Gäst
    Jo.. det kan man ju tycka.. Men d ä en arab som sålt det o ja fick denna sidan efter ja hade köpt det o allt info om hur man bränner o sånnt.. Så visst har ja gjort ett mistag.. Men jag ska altså lägga ut 600+800 för att få via*** sen kan d bara lägga av efter några månader.. Känns inte bra.. Finns det ingen anan lösning på problemet.. Ja lär ju inte precis få pengarna tillbaka av arabaffären..

  7. #7
    Tja det är ju bara att säga att du vill ha pengarna tillbaka eller så ringer du STOP. Är man så dum att man säljer piratkort till vem som helst i sin butik så får man skylla sig själv. :roll:
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  8. #8
    apan2
    Gäst
    aa.. precis.. tänkte d också.. Dom har typ lurat oss på 550kr eller nått... Men problemet är att d är en arabaffär, vilker om ja skulle följa ditt råd så skulle ja få hela stan efter min. Så man kan säga att vi ligger i klistret.. men vi kanske ska hyra en box den tid som viasatkortet funkar sen efter det så fixar vi ju ett nytt kort från någon annan eller så gör vi ett själva..

    Har bara en till liten fråga, är gold galaxy kortet = gold kard = GK ??

  9. #9
    Ja det är GK koderna som ska va till Gold galaxy.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    Hej!

    Min erfarenhet med CD's hyrdekoder och en CA-modul är att alla koder inte funkar. Numera kör jag med koder som jag uppdaterar själv. Mitt första AU-kort funkade ett tag men sedan lade vissa av kanalerna av.
    Jag kör med barracuda-koder nu.

    Mecman :shock:

Liknande ämnen

  1. Viasat -> Canal digital?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 10:17
  2. Viasat+Canal Digital?
    Av K.K. i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 11:44
  3. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  4. Us/viasat/canal D
    Av pluto i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 22:25
  5. Canal Digital + Viasat
    Av Smergo i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 22:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss