Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 134

Ämne: Titta på iptv via din dreambox utan parabol

  1. #101
    Som sagt jag installerade Openpli på en dm 800 samt 500hd, Installerade TS Panel 7.2 manuellt. Fick det att funka. Installerade Ts media, fick det att funka, MEN det som funkar är dvs vissa mappar av filmer men inga kanaler på NILESAT. VArför?

    PÅ version 3.4 funkar inga kanaler (svart bild) men på 2.6 funkar vissa. VARFÖR?

    Testade på väninnans box dm800se:

    Det finns en klar fil (img) som heter OpenPLI.2.1.800SE.Sim2.SSL84b.Media Portal IPTV Special By Ferret.nfi och på denna så funkar alla kanaler på NILESAT. Allt är inbakat av Ferret och allt funkar där.

    Så nått fel gör jag när jag installerar openpli på min dm800 samt 500hd...

    Förutom att installera TS panel 7.2 så testade jag att installera manuellt TS Media enigma2-plugin-extensions-tsmedia-oe1.6_2.6_all.ipk. Får upp TS Media via Menyn men fortfarande inga kanaler som funkar på NILESAT..

    Måste väl vara några filer/mappar/kanallistor eller keys som man måste lägga in som man har missat eller?

    Tacksam för svar

  2. #102
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Nilesat funkar inte längre jag vet inte vad har hänt.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #103
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Någon som vet om det är någe speciellt för att få i gång tsmedia med blackhole kör med 2.0.1 och vu+duo

    tspanel lirar men då jag försöker ladda ner tsmedia blir det error http get eller vad det står?

    Vart ska tsmedia ligga sedan det är installerat går man direkt in på plugins eller måste man in på tspanel först?

    Har provat installera tsmedia med länken som fanns i tråden via tmp mappen med står någe error om vu+duo feed i loggen sedan står det iofs succesful men tsmedia dyker inte upp..


    Hjälp någon

  4. #104
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    testade att köra in open pli .för att tsmedia ska funka bättre ....
    har testat med olika cammar ...men får ingen att funka... har mgcamd, men hittar ingen newcamd.list i var/keys ..följer inte config med när man kör in mgcamd på boxen.. var hämtar man config is så fall?
    får inte cccam att funka heller...hittar cccam.cfg i var/etc ..men funkar inte om jag ändrar där...

  5. #105
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kan vara att filerna ligger i /usr/keys, om så är fallet så kolla att /var/keys är sym-länkat till /usr/keys
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  6. #106
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    testade att köra in open pli .för att tsmedia ska funka bättre ....
    har testat med olika cammar ...men får ingen att funka... har mgcamd, men hittar ingen newcamd.list i var/keys ..följer inte config med när man kör in mgcamd på boxen.. var hämtar man config is så fall?
    får inte cccam att funka heller...hittar cccam.cfg i var/etc ..men funkar inte om jag ändrar där...
    Men Det är inget med cccam och mgcamd att göra...........ts media funkar utan dessa.
    men om du har något annat problem med cccam och mgcamd
    cccam ska funka utan problem...om du kör mgcamd måste skapa själv newcamd.list
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-09-20 klockan 16:00.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #107
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    men open pli funkar väl bättre med tsmedia?..
    ok...du får jag testa att lägga in newcamd.list själv då...

  8. #108
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ibland kan det vara så att de skickar med en newcamd.list.example fil. Alltså en exempel-fil hur newcamd.list kan se ut. I så fall kan man kopiera den till newcamd.list och sedan editera den.

    Annars är det ju ingen större konst att snickra till filen själv. Oftast räcker det med två eller tre rader.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #109
    Någon som vet om man får några sportkanaler som visar PL,CL eller la liga med denna plugin?typ al jazeera eller några andra? goltv?

  10. #110
    Fungerar detta även på en dm600 på något vis?

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 11:31
  2. Titta utan kort
    Av Kajja i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 20:42
  3. titta på tv utan abb.
    Av Scorpio_racing i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 11:08
  4. Titta på TV utan piratkort
    Av lovecard i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 17:57
  5. Titta på TV utan piratkort....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss