Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 134

Ämne: Titta på iptv via din dreambox utan parabol

  1. #121
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Någon som har en vu+ solo2 med openpli 4.0 och vet hur man installerar TSmedia ?
    Senast redigerad av joakim95 den 2013-11-01 klockan 10:14.
    Carpe Diem

  2. #122
    Medlem
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    115
    Tackad
    9 gånger

    Sedan har du ju alltid TotalTV som är Via parabol.
    Mgcamd: 1,38
    Newnigma2

    Thor 0.8 - Astra 4.8 - Digiturk 7.0 - Hotbird 13.0 - Eutelsat 16.0 - Astra 19.2 - Astra 3B 23.5 - Astra 28.2

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Synd att dom flesta musik kanalerna ej fungerar... Jag får dom iaf inte att funka....

  4. #124
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jag får då fan inte tsmedia att funka på min orginal box... har nog testat allt. Hade först newnigma imagen följde stegen det låste min box tottalt. Så jag testade det folk sa och körde in openpli och tog den senaste v4.0 har installerat via dcc, telnet och openpli egna installations verktyg alla säger att det lyckats och efter reboot kommando finns den inte där. Fattar inte testade även att slänga in tspanel och installera den vägen funkade fint det också men efter reboot inget tsmedia i menyn.

    Blev lite intresserad av ts media när jag läste att man kunde glo på film via dreamfilm. Så någon som en blekaste för här är det slut på ideer nu.

    Edit: tspanel gick fin fint att köra efter installation btw.

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Jag får då fan inte tsmedia att funka på min orginal box... har nog testat allt. Hade först newnigma imagen följde stegen det låste min box tottalt. Så jag testade det folk sa och körde in openpli och tog den senaste v4.0 har installerat via dcc, telnet och openpli egna installations verktyg alla säger att det lyckats och efter reboot kommando finns den inte där. Fattar inte testade även att slänga in tspanel och installera den vägen funkade fint det också men efter reboot inget tsmedia i menyn.

    Blev lite intresserad av ts media när jag läste att man kunde glo på film via dreamfilm. Så någon som en blekaste för här är det slut på ideer nu.

    Edit: tspanel gick fin fint att köra efter installation btw.
    Inget funkade heller att installera in TSmedia heller för mig. Men fick in TSpanel.
    Dock så lyckades jag installera in TSmedia via TSpanel... finns under TSpanel-Addons-Tunisiasat addons-TSmedia och valde den senaste versionen..
    Provat det??

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjohoo Visa inlägg
    Inget funkade heller att installera in TSmedia heller för mig. Men fick in TSpanel.
    Dock så lyckades jag installera in TSmedia via TSpanel... finns under TSpanel-Addons-Tunisiasat addons-TSmedia och valde den senaste versionen..
    Provat det??
    Jepp testade det också utan resultat...

    Edit: funkar nu fast jag fick ta en gammal tsmedia. 3.8 funkade för mej. Blev lite besviken på kvaliten. Inte ens sd bild ju? Utan typ 320p tror jag det stod på första filmen jag hittade
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-03 klockan 22:46.

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Jepp testade det också utan resultat...

    Edit: funkar nu fast jag fick ta en gammal tsmedia. 3.8 funkade för mej. Blev lite besviken på kvaliten. Inte ens sd bild ju? Utan typ 320p tror jag det stod på första filmen jag hittade
    ok va bra att du fick det att lira...
    jo kvaliten är inte så bra.. håller med dig.. men gillar mest att ha musikkanler på här hemma när jag pysslar runt lite.. så där va några som gick....

  8. #128
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    funkar dreamfilm för er på tsmedia.....står bara download error här nu
    har funkat innan här....har uppdaterat....till senaste tsmedia...men hjälpte inte

  9. #129
    hej ibrahim hur lägger jag över openpli på min dm 800 hd pvr via usb testa men de sa att boxen inte känner till enheten så va tvungen att formatera den via min box till de formaten som boxen känner igen men nu kan jag inte läggaa in filen på usb via datorn tacksam för hjälp
    ps en amatör

  10. #130
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Har tydligen kommit en ny version av tsmedia(4.8) och har tillagts persiska kanaler och jag skulle då bli glad ifall någon vänlig själ här på comhit som kan säga om de fungerar och skriva några av kanalnamnen

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 11:31
  2. Titta utan kort
    Av Kajja i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 20:42
  3. titta på tv utan abb.
    Av Scorpio_racing i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 11:08
  4. Titta på TV utan piratkort
    Av lovecard i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 17:57
  5. Titta på TV utan piratkort....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss