Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur ofta skickas EMMs ut från CD?

  1. #1

    Hur ofta skickas EMMs ut från CD?

    Hur ofta skickas EMMs ut från CD?

    Har ett kort som inte har några giltiga entitlements för tillfället och jag sitter nu och läser trådar och i wikin om hur man ska ställa in för att AU ska funka (OSCAM). Tror att allt är ok nu men har inte fått några EMMs än, ser inget i dubuggen angående EMMs än och under readers står det 0 / 0 / 0 / 0 under samtliga EEM stats.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Normalt så skickas de ut kontinuerligt så ditt kort borde vara uppdaterat på några timmar.
    Men jag vet inte om de har något avbrott eller störning just nu.

    Kom ihåg att klienten också måste vara inställd för att skicka EMM vidare till servern.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Kör OSCAM rakt igenom. AU är ibockat under Config --> DVB-Api. Usern dvbapiau är angiven och denne har AU=1 satt och readern är har AU disabled urbockad. Väntar ett tag och i värsta fall får jag väl skapa ny tråd under OSCAM och infoga config-filerna där..

  4. #4
    Just det, loggar nu till fil i OSCAM, visst kommer EMM-meddeladen default med i loggen eller måste man aktivera något för att logga det?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pulse Visa inlägg
    Just det, loggar nu till fil i OSCAM, visst kommer EMM-meddeladen default med i loggen eller måste man aktivera något för att logga det?
    Av någon anledning som jag aldrig orkat reda ut så ser jag bara EMM från Viasat i min oscam-logg, EMM från CD ser jag inte i loggen.
    Dock ser man att man fått dem när man kollar i webif.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Tack för svar, dock inga EMMs än. Antar att det är något fel i min config för OSCAM så jag fortsätter här istället: http://www.comhit.net/showthread.php...Mer-AU-och-EMM

Liknande ämnen

  1. Ny KortläsarSoft CnxCAM - stödjer EMMs!
    Av Tibrisch i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 15:41
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 23:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss