Hej,

Hoppas någon vänlig kan förklara var jag missar....
Är ny på Dreambox och trodde mig ha satt mig in i helt hur det skulle fungera efter att ha läst mycket på forum etc. om konfigurationer, cams etc etc....

Men, efter ett antal timmar med att få det att fungera är jag på väg att ge upp...
Jag vill helt enkelt bara se på mina Viasatkanaler (har abbonemang) på min DM 7020HD men får det bara inte att fungera....

Min uppsättning
Box: DM 7020HD med dubbla DVB-S2 tuners
Satellit/LNB: monterat och avtestat med gamla Viasatboxen (PACE..)
Image: OpenPLI 3.0

Jag har gjort installationen och grundkonfigurationen, gjort kanalsökning mot Astra 4.8E satelliten, allt ser OK ut och har kört ner cccam som vad jag har läst mig till skulle räcka för att få igång det. Men det går inge vidare kan man säga.. Den enda kanal som ger bild + ljud är GOD channel, sådär information kanal.... Den hämtar kanalinfo och EPG info som den ska men verkar inte känna av mitt Viasatkort (isatt i övre kortläsaren till höger) så jag gissar att jag saknar en dekoder eller liknande? Har kikat lite på oscam och newcs men det verkar bara handla om cardsharing vilket jag inte vill. Jag vill bara ha mitt kort i min box och inte dela ut det till andra hushåll eller till andra boxar i mitt hushåll....

Vad är det jag missar?
Om jag ska köra oscam eller newcs eller liknande är jag tacksam för .conf exempel så jag kan se hur ni har gjort/ menar.

Tack på förhand.

//Vurpa