Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: CS på tvilling kort.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger

    Question CS på tvilling kort.

    Har idag fullt utbud på Viasat samt Canal Digital.
    Kör CS i hemmet då frugan verkligen inte gillar sport, så jag får sätta mig i källaren och se sporten.
    HD kanalerna fungerar ju för Canal Digital abbonemanget, men inte Viasat. Så jag undrar om man skaffar ett tvilling
    för Viasat, kan jag då köra med tvilling kortet i CS datorn min. Och det fungerar att dela ut det som det görs nu.?
    För isåfall tänkte jag koppla in mitt "huvudkort" från viasat i orginalboxen och köra med den och dreamboxen i tv rummet. Får leva med att man har 2 mottagare där.

    Har sökt i forumet men inte hittat nån liknande tråd.
    Om jag har sökt för dåligt ber jag om ursäkt för det.


    Mvh Fraggler

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Det går utmärkt köra CS med tvillingkort.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av swedane Visa inlägg
    Det går utmärkt köra CS med tvillingkort.
    Hur fungerar det med aktivering av det nya tvilling kortet?
    Går det bra att använda samma box som huvudkortet sitter i?
    Och räkna it boxid mha den boxens ID?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    För VIa gäller ett kort till en box.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Hur det är om du kör kortet i dreambox vet jag inte. Jag kör via min kortläsare från AD Teknik. Inga problem med bara dra ur "originalkortet" för sedan stoppa in tvillingkortet eller originalkortet tillbaka.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Jag har problem

    Jag skaffade nyss ett tvillingkort och aktiverade det mot en riktig sunkbox.. huvudkortet som sitter i min server vill jag nu byta ut så jag kan utnyttja viasats HD-box istället. Men när jag byter kort så hittar han inte kanalerna.. oscam.log indikerar "Not found". Så fort jag sätter tillbaka orginalkort i servern igen är allt som vanligt.. tvillingkortet fungerar utmärkt på sunkboxen.. Någon som kan tänkas veta vart problemet ligger? väldigt tacksam för svar!

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    Jag har problem

    Jag skaffade nyss ett tvillingkort och aktiverade det mot en riktig sunkbox.. huvudkortet som sitter i min server vill jag nu byta ut så jag kan utnyttja viasats HD-box istället. Men när jag byter kort så hittar han inte kanalerna.. oscam.log indikerar "Not found". Så fort jag sätter tillbaka orginalkort i servern igen är allt som vanligt.. tvillingkortet fungerar utmärkt på sunkboxen.. Någon som kan tänkas veta vart problemet ligger? väldigt tacksam för svar!
    Har du koll på vilka caid du har på de två korten?
    Om huvudkortet är gammalt så kanske du har caid 090F på det. Du kan kolla i oscam config-filer om du hittar något med 090F.
    Det nya kortet är säkert ett caid 093E.

    Det du får göra om det visar sig att du har två Viasat-kort med olika caid är att du måste ändra oscam config-filer när du byter kort. Ändra alla 090F till 093E, sen måste du dessutom lägga till boxid. Kolla under wikis så hittar du en wiki om boxid.

    Så, caid 090F = inget boxid, caid 093E = måste ha boxid.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Ååh jag känner mig så otroligt korkad nu.. båda korten är av senare modell, dvs 093E. Men hade för mig att BoxID inte var nödvändigt vilket de självklart är.. Tack nu kommer det nog funka Var länge sen jag gjorde det här men har för mig att det här 02-nummret bak på boxen ska konverteras till hexa, right?

    Får tacka för hjälpen!

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    Ååh jag känner mig så otroligt korkad nu.. båda korten är av senare modell, dvs 093E. Men hade för mig att BoxID inte var nödvändigt vilket de självklart är.. Tack nu kommer det nog funka Var länge sen jag gjorde det här men har för mig att det här 02-nummret bak på boxen ska konverteras till hexa, right?

    Får tacka för hjälpen!
    Finns på Wikin hur man gör. http://www.comhit.net/showwiki.php?title=Boxid+Boxkey
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    Jag skaffade nyss ett tvillingkort och aktiverade det mot en riktig sunkbox.. huvudkortet som sitter i min server vill jag nu byta ut så jag kan utnyttja viasats HD-box istället.
    Har fundering på att skaffa tvilling kort åxå.
    Men jag undrar hur det fungerar, måste man binda ab då?
    Och får man (köpa)/måste man en till box då? Är det den du kallar "sunkbox"?
    Jag skulle behöva ha ett tv-kort (och även för CD) i Dreamboxen i stugan för det mobila bredbandet där har bara Edge.
    (det håller på och byter IP nummer rätt ofta och det gillar inte min CSP hemma)
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

Liknande ämnen

  1. try and buy + tvilling-trilling -fyrling
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 21:10
  2. tvilling abb?
    Av becki i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 17:48
  3. Tvilling
    Av tussan i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 12:32
  4. Tvilling abbonemang
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 10:53
  5. tvilling
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 11:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss