Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Avkoda MPEG-4 med Dreambox 500T

  1. #1

    Avkoda MPEG-4 med Dreambox 500T

    Hallå

    Jag har en gammal Dreambox 500T som jag kör som kortserver (Newcamd). I den sitter mitt boxerkort. På min HTPC har jag ett nytt DVB-T2 kort som klarar MPEG-4. På HTPC kör jag ACamd mot min Dreambox. Kruxet är att jag kan inte titta på MPEG-4 kanalerna på min HTPC.

    Att jag inte kan se dom på min 500T kan jag förstå eftersom den inte stödjer det formatet, men borde jag inte kunna se dom på min HTPC som klarar MPEG-4? Är det Newcamd som inte stödjer avkodning av dessa kanaler?

    Kör jag ACamd Monitor så får jag följande fel: "Newcamd 0: ECM [0044][0500/00023200] not able to decode"

    Några tips på åtgärder?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Mpeg-4 kanalerna hos Boxer har ett extra lager kryptering med en nyckel som inte är känd.
    Nyckeln finns i Boxer-godkända CA-moduler. Så det är möjligt att dekryptera sådana kanaler via en normal cardserver som t.ex. oscam OM klienten är i form av t.ex. Alex eller motsvarande så att man kan ansluta via en Boxer-godkänd CA-modul.

    Det finns inget sätt att få detta att fungera via softcam vad jag vet eftersom den extra nyckeln inte är känd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tackar. Menar du att jag ansluter en CA-modul till min HTPC som stödjer Boxer?

  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Svar på den frågan finner du i Wikin under [wiki=SD-kanaler, HD-kanaler och TV-leverantörer][/wiki].

    Om du har en HTPC så måste du ha en CA-Slot installerat där du stoppar i en godkänd CA-Modul för just Mpeg-4.
    Du kan dock enbart avkoda en kanal åt gången genom en CA-Modul, så att spela in och att titta på något annat är där med uteslutet.
    Fördetta krävs då två CA slottar, Två CA Moduler och dubbla tuners.

    Du kan inte göra detta via CS så vida du inte använder en Alex klient istoppad i MPEG-4 CA-Modulen.
    Alex klienten ska då vara kopplad och inloggad till en CS Server...
    Det är enda lösningen.
    Senast redigerad av Minime den 2013-09-19 klockan 11:25.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lasseleffe@hotmail.com Visa inlägg
    Tackar. Menar du att jag ansluter en CA-modul till min HTPC som stödjer Boxer?
    Det är inget jag provat själv men efter vad jag läst i forumet så går det att få det att fungera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Dreambox 500t image?
    Av dragonevo i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 05:02
  2. dreambox 500t
    Av king21 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 19:46
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  4. Dreambox 500T
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 17:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss