Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ersätta Nokia 9802, med vad?

  1. #1

    Question Ersätta Nokia 9802, med vad?

    Hej,

    Jag har parabol som tar in Astra4B (Viasat) och Hotbird (fria kanaler).

    Problemet är att om jag använder Viasats mottagare får jag bara in deras kanaler men jag vill även få in Hotbirds fria kanaler vilket jag hittills fåt med Nokia 9802.

    Vad ska jag köpa nu när Nokian börjar bli kass?

  2. #2
    Tack för all hjälp...

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Och vem är du som tror att du har rätt att komma in här och ställa krav på att bli omedelbart servad?
    Ett forum som detta bygger på att människor hjälps åt och delar med sig av sina erfarenheter och allt sker frivilligt och oavlönat.

    Typer som du som aldrig varit här förut och stormar in och kräver omedelbar support utan minsta tanke på att bidra med något själva förstör stämningen tycker jag.

    Din första fråga var OK men din andra kommentar var helt obefogad!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan ersötta den med i stort sett vad som helst utan de boxar som följer med CD och Viasat.

    Du ksn till exempel skaffa en box från Golden Media eller en Opticum-box. De är inte särskilt dyra och presterar bra. Återfösäljare finns sökert att hitta på Internet. De boxar som säljs i satellitTV-affärer funkar alldeles utmärkt till HOTBIRD.

    De märken som oftast nämns på det här forumet är mottagare packade med funktioner och inte lämpade för nybörjare. Jag har tidigare haft en 9802S och en Kathrein-box innan jag skaffade mig min AZBOX Elite. Det tog mig två månader innan jag hade blivit riktig vän med boxen, tre dagar innan den gav ifrån sig bild och ljud samt kunde tänka sig att göra en kanalsökning... (Det är ingen skillnad mellan AZBOX, DREAMBOX eller VU med flera, de kräver mycket insats innan de levererar, men när de levererar så gör de det BRA)

    Gå in på lite olika butikers hemsidor och kolla runt. satpro.se, nettosat.se, hmsat.de och liknande.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Nooooo :O Köp aldrig en Miraclebox, hellre en damcykel eller något, men aldrig miraclebox.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Nooooo :O Köp aldrig en Miraclebox, hellre en damcykel eller något, men aldrig miraclebox.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Vore kanske bra att ange anledningen till att man inte ska köpa en Miraclebox istället för att bara säga att man inte ska köpa en, kan ju vara du som haft otur med din.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    In på miraclebox forumet och bilda en uppfattning, ingen är nöjd. Mjukvaran är fortfarande helt bugging efter all tid som har gått. Inte ens en fullt fungerande epg. Varje mjukvara som kommer levererar nya buggar. Mjukvaran är allmänt kass. Supporten svarar inte sina kunder på mail. Visst, man kan köra vissa enigma images från en fat32 usb pinne. Men då kan man lika bra satsa på någon annan box som faktiskt går att flasha. Vu+ är i nästan samma prisklass och man kan köra nästa alla images utan problem.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 14:25
  2. Nokia 9802
    Av taido i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 10:39
  3. nokia 9802 S
    Av elmatador i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 18:13
  4. Nokia 9802
    Av jonesfanni i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 12:06
  5. kort funkar i nokia 9802 men inte i nokia 9800s
    Av jaimeestocolmo i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 21:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss