Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med kanaler DM500HD Cable

  1. #1

    Problem med kanaler DM500HD Cable

    Tjenare alla duktiga comhittare!

    Behöver lite hjälp. Tappat några kanaler de senaste veckorna. Eller ja det blev problem med alla samtidigt. Upptäckte det först när jag skulle växla över till SVT1HD.
    Det som hände då var att den sade något liknande "tuner kan inte hittas" eller hur det nu var, jag kunde helt enkelt inte öppna den. Jag gjorde du en ny automatisk kanalsökning men då fick jag inte upp den alls. Den visade sig bara som n/a. Provade göra en manuell sökning men samma sak där. Pillade lite på antennkabeln i en stilla undran om det kunde vara den men det hjälpte inte.

    Har Comhem som leverantör, en äkta dreambox 500HD och enigma2.

    Tacksam för hjälp!

    Mvh

    Claes

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Trasig eller glapp tunder? Prova med att öppna boxen, ta ur och sätt i tunern igen.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Trasig eller glapp tunder? Prova med att öppna boxen, ta ur och sätt i tunern igen.
    Ok, så du behöver inte bli av med alla kanaler om den skulle vara trasig? Det rör sig typ om en 5-10 kanaler som försvunnit...

  4. #4
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Jämför dina SNR- och BER-värden när du står på kanalerna som fungerar jämfört med kanalerna som inte fungerar.

    Skulle kunna vara glapp i (eller dålig) antennkabel. Testa att byta till en kanal som inte fungerar och pilla lite försiktigt på kabeln där den går in i tunern (testa att snurra lite osv) och se om bilden fladdrar upp.

Liknande ämnen

  1. Dm500HD Clone Tappat kanaler
    Av Slipsknut i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 23:41
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-21, 18:43
  3. [LÖST] Problem med DM500HD
    Av ErCaZ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 21:34
  4. HD kanaler funkar ej längre på DM500HD
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 23:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss