Sidan 11 av 26 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #101
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    Ja jag måste köpa en box så jag får serie numret för att testa. Det är svart i rutan för mig nu på c-more fotboll hd idag. Hur är det för er andra?
    Nån som nappat på erbjudandet att köpa ny box för 499:- ?
    En fundering, får man nytt kort åxå, eller pairar man det man har redan?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Nån som nappat på erbjudandet att köpa ny box för 499:- ?
    En fundering, får man nytt kort åxå, eller pairar man det man har redan?
    de kan jag bekräfta att han inte har, sen är de väl kortet man redan har som pairas med tanke på att majoriteten av oss här inne inte har bild i kanalen

  3. #103
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arsenal Visa inlägg
    Hmm gäller inte pairingen alla? känner nämligen en kille som fortfarande har bild på sina dreamboxar (C more fotboll HD) :/
    Vilken operatör har han?

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Noterade på minhembio.com att CD meddelade att även deras CI modul funkade med pairingen (samt även deras CI+ modul). Med den logiken i bagaget så lär det ju inte vara någon jätteavancerad kryptering om även den rent CI-kompatibla utan + är med i pairingkonceptet?

  5. #105
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    CMore Fotboll funkar inte här, men CMore Sports och CMore Sports HD fungerar utan några problem...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  6. #106
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag tror inte CD kör med chip-pairing utan det är nog snarlikt viasat. Jag vet ingen leverantör som kör med chip-pairing, för boxarna måste ju stödja det, samma sak med CI+ så det lär nog dröja innan något händer. Tänk på att bolagen noga överväger vilka kostnader som förknippas med att införa ny teknik osv och det är därför det tar så lång tid. Antagligen har det gått så pass lång tid nu att man fasat ut tillräckligt många äldre boxar för att det ska vara intressant börja öka säkerheten i systemen, för att förhindra piratkort (vilket dom påstår) eller vad det nu är för problem.

    Anledningen till CI+ är nog helt enkelt att alla boxar inbyggda i TV-apparater endast har en CI+ slot för att kunna stödja så många olika standarder som möjligt. Men det gäller ju inte boxarna man får från bolagen utan där är det bara vanlig slot för kort och sedan sköts resten i mjukvaran förmodligen.

    Vad gäller de nya boxarna. Inga nya kort behövs utan det man har kopplas till boxen. Jag köpte en sådan där vit box begagnat för att testa om den var bättre än den äldre HD boxen jag har för CD. De nya boxarna ger något renare och bättre bild. I övrigt är gränssnittet på boxen snyggare men ganska krångligt att använda jämfört med hur de äldre boxarna är, det är inte smidigt, och byta kanal går inte fortare osv, plus boxen tar bra lång tid att starta upp jämfört med de äldre boxarna.

  7. #107
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Både Comhem och Viasat kör chippairing
    CI+ är bakåtkompatibelt och du kan köra vanliga CI moduler med men då med svart bild på HD kanalerna såklart (åtminstone om man kör Comhem).
    Skillnaden ligger i säkerheten för att hindra avlyssning av trafiken mellan TV/Box och modul men resten fungerar precis som CI standarden.
    Comhem har precis som Telia även gått ett steg längre och helt skippat korten på nya Tivo boxarna och tror nog fler kommer följa efter.
    Senast redigerad av Leatherface den 2013-10-21 klockan 22:38.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #108
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag har den nya HD-boxen.
    För att jag skulle få bild var jag tvungen att para mitt programkort med den.
    Kortet fungerar trots detta utmärkt att använda med OSCam.
    Dock så fungerar det inte att köra med Alex i orginalboxen.
    När Alex är ansluten ser det ut som en fungerande klient i OSCam loggen (svarar klienten utan fel osv).
    Nu fungerar inte heller Cmore Fotboll HD via OSCam.

    Parningen har alltså hittills inte påverkat möjligheten till kortdelning.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Både Comhem och Viasat kör chippairing
    CI+ är bakåtkompatibelt och du kan köra vanliga CI moduler med men då med svart bild på HD kanalerna såklart (åtminstone om man kör Comhem).
    Skillnaden ligger i säkerheten för att hindra avlyssning av trafiken mellan TV/Box och modul men resten fungerar precis som CI standarden.
    Comhem har precis som Telia även gått ett steg längre och helt skippat korten på nya Tivo boxarna och tror nog fler kommer följa efter.
    Intressant med tanke på att CD redovisar att deras ordinarie CI-modul funkar med deras pairinglösning. I CDs lösning får man C More Fotboll HD med CI-modul utan att ha CI+ modul. Dvs CD torde då inte ha valt samma pairinglösning av Conax som Comhem, utan en annan lättare variant?

    Viasat har väl egentligen två format av pairing, softvarupairing av SD-kanaler och chip/hårdvarupairing av HD-kanaler. Softvarupairingen kan man ju emulera i tex Oscam om man har en pairad originalbox och kort för Viasats SD kanaler.

    CDs pairing avseende conditional interface moduler bygger inte på CI+ standarden i detta läge, då hade inte standard CI moduler varit med på listan från CD som är OK för deras pairing.

    Beroende på om standard CI-moduler har eller inte har kapacitet för chip pairing så finns kanske ett svar i det. Om standard CI-modul kan chip pairas så kanske CDs lösning bygger på det. Om dessa inte kan chip pairas utan bara softvarupairas då kan det ju finnas lösningar för att emulera enligt ev. liknande logik som för Viasat SD-kanaler?
    Senast redigerad av kenta2 den 2013-10-22 klockan 08:18.

  10. #110
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det går köra chip pairing utan CI+ med. CI+ har bara med modulen att göra och inte själva pairingen. Om det är det som infört låter jag vara osagt.

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss