Sidan 8 av 26 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #71
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Varför tror du inte det är några problem att implementera chip pairing i OSCam? Jag vet att det är efterfrågat för VIA för de som har HW keys men ingen verkar vilja kännas vid det eller ta tag i det heller för den delen...

    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Ja men inte chip pairing. Det är visserligen inga problem att implementera

  2. #72
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    torve, aha då förstår jag. Ja fy faaaan säger jag, det är alltid dessa "tattare" till pirater som ska förstöra för oss vanliga. Jag tror inte CD och andra bolag bryr sig så mycket om man kortdelar i hemmet som förekommit ganska mycket. Men dom vill åt dessa typer som säljer via internet, så man kan köpa sig access osv. Vem har inte läst om piraterna i italien som hade tusentals kunder, eller den där "svennen" här hemma som också hade massa kunder.

    Jag har inget emot paring, ungefär som viasat fungerar idag, kortdelning fungerar ju där förutom på HDTV kanalerna. Så då får vi hoppas att det blir samma lösning men att man kan köra kortdelning på HDTV kanalerna.

    Synd att just HD ITSD81 ogillas, jag tycker den är bra, bättre än den där nya vita skit-saken. Den har fina ikoner och allt men kanallistorna och allt annat suger verkligen, plus den är grymt seg och mjukvaran som CD lagt in stödjer inte unicable, fast det står på baksidan att boxen klarar det. Men då måste man ju programvaran kunna aktivera detta.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Fungerar Cmore fotboll HD i dm8000 boxarna som tidigare har haft en godkänd cas7 läsare som bla fungerar i Norge?

  4. #74
    En liten fundering!
    Om man nu kortdelar,varför inte boxdela? Clona eller emulera sin orginalbox! Men sen är frågan är det möjligt?

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    En liten fundering!
    Om man nu kortdelar,varför inte boxdela? Clona eller emulera sin orginalbox! Men sen är frågan är det möjligt?
    Om den pairing som CD nu gjort följer liknande logik så som Viasat pairar sina SD-kanaler, så är det åtminstone teoretiskt möjligt att emulera det. För Viasats SD kanaler har ju originalboxemulering använts länge.
    Jag har dock inte kunskap om vad för typ av pairing CD har aktiverat samt inte heller om det är av en typ som går att emulera i sw eller om det i så fall finns hantering för det i tex Oscam.

  6. #76
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    En liten fundering!
    Om man nu kortdelar,varför inte boxdela? Clona eller emulera sin orginalbox! Men sen är frågan är det möjligt?
    Tänk lite själv.
    Om det hade gått så hade du lika gärna kunnat använda informationen du behöver för att istället kortdela.

    Snillen spekulerar.

  7. #77
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Om det gör oss klokare eller inte vet jag ej men följande funkar:

    Jag har pairat mitt CD abonnentkort med min hos CD registrerade Sagem PVR 250 gb HDD. Jag fick åter bild i boxen. Så långt är det ingen särskilt.

    Jag kör dock Smart-wi och delar kortet på fyra boxar, två Sagem PVR 25O gb HDD, en gammal Combobox samt en ET9000HD.

    Tillbaka i Smart-wi så fortsätter C More Fotboll HD att funka ihop med min CD pairade Sagem även efter omstart av box med Smart-Wi klient istället för kortet. Den andra oreggade Sagem och ET9000HD ger dock svart bild. I och med det lär det ju dock inte vara någon jätteavancerad tvåvägskommunikation mellan kort och box.

  8. #78
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    530
    Tackad
    38 gånger
    Jättebra... då är det samma som hos comhem. Dvs smartwii funkar.
    Då går det alltså bra att ha en original hd box vid stora tvn, samt en dreambox (utan hd) som delar vidare oparade hd kanaler och sd kanaler till resten av boxarna i huset. Helt ok för mig, vill man se hd så får man göra det på orginalboxen, men alla kanaler funkar i sd i resten av huset.

  9. #79
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Men Smart-Wi relay:ar ju bara trafiken till och från kortet, till skinnad från en softcam som faktiskt även emulerar en CA-modul.

    Det är i CA-modulen (eller inbyggd CONAX) som det händer saker..
    Precis som med AES-krypteringen på Boxers HD-kanaler.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #80
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Den informationen tackar vi alla för. Det är ju toppen om smartwi fungerar, med CD och Comhem. Visserligen innebär det ju då orginalboxar osv, men åtminstone är det ju en lösning som duger om inget annat fungerar för de flesta. Sedan är ju frågan om dreambox fungerar. Men det borde det göra.

    Som sagts tidigare i en annan tråd här så går det att kortdela Viasat även HD kanalerna, men det som krävdes var någon äldre typ av orginalbox från viasat där det finns buggar eller luckor i programvaran så man kunde läsa ut någon nyckel som man behövde till sitt kort. På de viset gick det. Så rent tekniskt ska det alltså fungera, men man måste komma åt den informationen man behöver. Det blir MYCKET värre om man verkligen börjar med CI+ för där är kommunikationen mellan boxen och kortet (antagligen med eller utan CA-modul) krypterad, då kan man inte längre kortdela, om ingen lyckas hitta något sätt att komma runt detta också.

    Sedan skulle ju faktiskt dreambox för länge sedan kunnat introducera CI-slot på sina boxar, varför man inte gjort det är konstigt, anser jag när man ändå betalar så pass mycket pengar för en sådan box. Då hade man i alla fall sluppit problemen med icke 100% fungerande softcams, alternativt att man på något vis hade kunnat få CI+ att fungera ändå.

    Antagligen är marknaden för piratkort, eller kortdelning så stor i typ kina och andra asiatiska länder att någon kommer fixa så man kan komma runt CI+ eller på något vis kunna använda systemet och ändå kortdela, även om det innebär smartwi, eller liknande typ av lösningar.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-10-18 klockan 17:34.

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss