Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Newnigma2 + mgcamd 1.35a, svart bild

  1. #1

    Newnigma2 + mgcamd 1.35a, svart bild

    Jag försöker få igång en ny box. (Jag har en 2 år gammal dm500hd som rullar med Gemini2 och MgCamd.)

    Den nya är en dm500hd v2 och där gick inte min gamla image att använda. Från nedladdningen laddade jag hem senaste newnigma2 ver 4.05. Installation gick bra - bbc world news funkade. Via menyerna (software) gick det att ladda ner mgcamd 1.35a (vilket är den version jag kör på min gamla box).

    Kopierade över mina gamla mg_cfg och newcamd.list till /var/keys för att testa. Allt startar snyggt och prydligt. Med newnigma2 kan man på TVn se att server kontaktas och nyckel hämtas. Men ingen bild. Provade att starta mgcamd från konsol (telnet från pc) för att se vad loggen säger. Ser ok ut. Inga feltexter. Nycklar ser ut att laddas, men fortfarande ingen bild. Satellitmottagningen är bra.

    Med installationen av mgcamd följde en mg_cfg med, som hade några andra inställningar (A:02 mot A:01, U:05 mot U:01 och G:09 mot G:01). Har testade både med min mg_cfg som fungerar på min gamla 500a och med den nya. Har även testat lite varianter mellan dessa, men ingen lycka.

    Förslag på vad som kan vara fel?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova att ändra till B: {06} i mg_cfg.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Du är en kung!!!!
    Den var förinställd på 0=auto. Jag testade 2 för Dreambox. 6 fanns inte med på kartan.

Liknande ämnen

  1. Svart bild med DM800HD
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 16:43
  2. Svart bild på CD
    Av Konduktören i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 19:35
  3. Svart bild ?
    Av pesund i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 22:05
  4. Svart bild
    Av alexa i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 10:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss