Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu

  1. #1

    Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu

    Läste på en annan tråd att man kan knappa in följande koder

    "1240 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107"

    för att sabba au kortet och göra det till ett remote kort.... gäller dessa koder fortfarande eller??? om det funkar, i så fall vilken kanal skall man stå på när man kanppar in de???

    Är tacksam för alla svar... mitt au kort pajade idag.. vill fixa snabbt ett fungerande remote kort...

  2. #2

    Kanalen Man StÅr PÅ

    spelar ALDRIG NÅN ROLL när det gäller comhem...du kan stå på ppv & knappa in vanliga kanaler...comhem har bara en ident så det kan inte hamna fel... prefixet bestämmer var op/mk nyckeln hamnar...tex 1240=Mk01 1450=Op0B...

  3. #3
    så d usäger att de funkar då...

    och efter att ja knappat in dessa koder och gjort kortet till ett remote kort... ska ja knappa in vanliga comhem koder då lr... och till slut
    0A-koden

    Tack sam för svar

  4. #4

    ...

    japp...det kan du göra...du kan oxå starta om boxen efter du nollat kortet... så blir det nog bra ska du se 8)

  5. #5
    tack så mycket för din hjälp... det uppskattar jag verkligen men när ska jag starta om boxen menar... efter vilken kod jag knappat in

  6. #6

    ...

    :lol: ja starta om efter alla om du vill...så blir det inga missförstånd... men jag menade efter 1240-koden som sätter nollor på mk01... :wink:

  7. #7
    tack så mycket kalinka... du har verkligen vart till stor hjälp... ska testa det.... hoppas bara att de kommer funka... :P

  8. #8
    jag har bara en fråga till kalinka.... när jag har knappat in 1240 - koden och startat om boxen, inga kanaler kommer funka då lr... det är därför jag måste knappa in de vanliga comhem koderna lr...

  9. #9
    jag har bara en fråga till kalinka.... när jag har knappat in 1240 - koden och startat om boxen, inga kanaler kommer funka då lr... det är därför jag måste knappa in de vanliga comhem koderna lr... är jag ute o cyklar nu

  10. #10
    jo, de kanaler som redan är uppdaterad med senaste opnyckeln kommer att fungera. Du har fortfarande brev i brevlådan även fast du tar bort brevbäraren.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-26, 23:28
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss