Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kan någon hjälpa mig lite med AU, ticket och kiosk

  1. #1
    Allgustorp
    Gäst

    Kan någon hjälpa mig lite med AU, ticket och kiosk

    Hallå hallå...

    har lagt ner iden om att koda av digitalbox med en dator ett tag och har därför en del frågor om ämnet i inlägget här..

    jag hade tänkt mig kunna se hela canal digitals och viasats utbud på ett enkelt och smidigt sätt, därför ska jag nog köpa mig en av de populara samsung 9500 boxarna.. och till den hade jag tänkt mig klona originalkort från båda dessa leverantörer och antingen köra i deras egna moduler eller med en magic modul(om det nu går..??).. själva kloningen kan jag tillräkligt om, men problemet är som förljer:

    Jag vill ju ha alla betalkanalerna oxå.. men hur man får dessa att fungera relativt länge utan avancerade uppdateringar och nya hexfiler vet ja inte ett smack om.. så det är där hjälp skulle behövas..

    Dessutom skulle det vara OTROLIGT bra om någon vet vart man kan få tag på kretschema och liknande till kompitabla programerare som tex mp3.5.. som fattig student är det ju inte bara att beställa en sådan programere hur som helst.. men om jag någon dag gör det ska jag garanterat lägga upp allt man behöver för att göra en exakt likadan utan att behöva lägga ut så mycket pengar.. eftersom jag går elprogrammet har jag ju i princip fri tillgång till allt man skulle kunna behöva för att löda ihop en programere själv.. men som sagt: utan ritningen kommer man inte så långt.. och freeTv ska ju enligt mig vara något alla oavsett ekonomiska tillgångar ska kunna få..

    Mycket tacksam för svar och Ha d bra där ute...

  2. #2
    Då kan vi börja med att ta en villfarelse ur dig, ett kort från Canal Digital kan du aldrig få nått ur.
    För att få deras utbud finns bara 2 sätt:
    1... Teckna abbonnemang hos CD
    2... Köp ett Pentacard för ca 4500 SEK utan garantier av kortmånglare.

    Hur det blir med Viasat återstår att se, systembyte till NDS är aviserat och filmkanalerna är garanterat det första som dom byter, sen får man se hur länge resten finns och hur länge dom kör i parallelt.

    Om du fortfarande är intresserad så finns det Sammys till bra priser här http://www.neptunsat.com kan rekommendera den patchade DSR 9500 VIA CI och om man använder BB AIO eller Siddfun9 filer så kan du se mycket TV om du har en ordentlig tallrik

    Om du ska bygga nått själv tänk då på följande: Se till att du får tag på Firmware till styrkretsarna (dom skall dessutom programmeras) och att det finns bra programvara att bränna med och om du får problem med nått, oavsett vad, så finns det inte många som kan hjälpa dig.

    PS: Vem har sagt att livet ska vara enkelt :roll:

Liknande ämnen

  1. Kan någon hjälpa mej !!!!!???????
    Av astolf 2 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 16:49
  2. är det någon som kan hjälpa mig!
    Av jovani i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 14:55
  3. Någon som kan hjälpa
    Av lemmy i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 15:23
  4. Er Det NÅgon Som Kan HjÄlpa
    Av kortmann i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 23:54
  5. Någon som kan hjälpa mej??
    Av simpsons_2002 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 21:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss