Sidan 18 av 61 FörstaFörsta ... 8161718192028 ... SistaSista
Resultat 171 till 180 av 609

Ämne: Titta nu på Viasat SportHD och Viasat Sport Fotboll HD

  1. #171
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av spec Visa inlägg
    Någon som vet om det går (och i så fall hur man gör) för att spela upp en stream via Boxee?
    Boxee är ju en avart av xbmc, så du kan förhoppningsvis använda strm-filer. Bara klistra in länken i ett textdokument som du ger ändelsen .strm och prova att öppna som en vanlig videofil.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-01-08 klockan 13:29.

  2. #172
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Prova att kopiera länken och klistra in i VLC
    Klistrade in länkarna i VLC for iOS då rockade det igång i paddan och iphonen ;-)
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  3. #173
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Vad för sorts media player skulle man kunna använda sig av för att koppla till tv och använda som mottagare för att bläddra mellan iptv- kanalerna? Har hört om xbmc men vilka boxar?

  4. #174
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Vad för sorts media player skulle man kunna använda sig av för att koppla till tv och använda som mottagare för att bläddra mellan iptv- kanalerna? Har hört om xbmc men vilka boxar?
    Dreambox hd boxar Apple TV2 jailbreakad vu solo mm mm


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  5. #175
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Dreambox hd boxar Apple TV2 jailbreakad vu solo mm mm


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ok, tänkte mig en mer billigare variant än vanliga boxar. Kan du ge tips på nåt som fungerar ok vid kanalbyten och så? För jag kör nämligen mina egna utländska kanaler från hotbird som jag streamar utanför hemmet också och då fungerar det ganska dåligt med VLC och mycket bättre med XBMC programmet och undrar vilka bra billiga boxar jag kan fixa som streamar och är enkla
    Senast redigerad av Kianian den 2014-01-08 klockan 14:20.

  6. #176
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ok, tänkte mig en mer billigare variant än vanliga boxar. Kan du ge tips på nåt som fungerar ok vid kanalbyten och så? För jag kör nämligen mina egna utländska kanaler från hotbird som jag streamar utanför hemmet också och då fungerar det ganska dåligt med VLC och mycket bättre med XBMC programmet och undrar vilka bra billiga boxar jag kan fixa som streamar och är enkla
    Jag provade för skojs skull att lägga in några länkar från denna tråd i ett textdokument med ändelsen .strm
    Sedan prövade jag att spela upp dessa i min Raspberry Pi med XBMC installerat.
    Det fungerade alldeles utmärkt!
    Verkar helt stabilt och jag kan byta kanaler fram och tillbaka utan problem. På min Vu+ Duo fungerar det att spela streams men den startar ofta om när jag byter mellan IP-kanaler.

    Men på Raspberry Pi rullar det riktigt fint. Det enda är att det tar lite tid att synka in på HD-kanaler.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #177
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Ok! Hur blir det med fjärren på Raspnberry Pi?

  8. #178
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ok! Hur blir det med fjärren på Raspnberry Pi?
    Du kan köra med valfri fjärr i XBMC. En mediafjärr eller ett trådlöst tangentbord eller som jag gör nu bara med en trådlös mus. Du kan använda det du ev. råkar ha hemma.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #179
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Ok! Vad bra! Är det då denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1539114 ? Är den svår att installera?

  10. #180
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ok! Vad bra! Är det då denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1539114 ? Är den svår att installera?
    Ja, det är en sådan. Men ta en stund och räkna lite på priset innan du bestämmer dig. Själva Raspberry Pi kan verka billig men sedan tillkommer power supply, låda, SD-kort och ev. tangentbord/mus innan du kan börja använda den. Så beroende på vad du har eller behöver köpa så kanske priset börjar närma sig vad andra mediaspelare som Western Digital eller Apple TV kostar. Jag har inga exakta siffror men kolla lite på de olika alternativen innan du bestämmer dig.

    Om du väljer Raspberry Pi så är den relativt enkel att installera. Du tankar ner en image från denna sida:
    http://www.raspberrypi.org/downloads
    och installerar den på minneskortet. Allt du behöver veta finns på länkar från den sidan.
    Vill du köra XBMC så kan du välja på RaspBMC eller OpenELEC.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Viasat fotboll
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 09:36
  2. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss