Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: realtek rtl8187 usb wifi adapter

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger

    realtek rtl8187 usb wifi adapter

    Kört med den Några månader men nu tappar jag uppkoplingen hela tiden. Någon fler som har haft detta problem med just den här usb wifi adaptern?
    Någon som kan rekommendera någon annan wifi adapter som funkar bra. Kör nu med en wifi bridge som funkar bra men den är rätt så slö i farten.

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lakens Visa inlägg
    Kört med den Några månader men nu tappar jag uppkoplingen hela tiden. Någon fler som har haft detta problem med just den här usb wifi adaptern?
    Någon som kan rekommendera någon annan wifi adapter som funkar bra. Kör nu med en wifi bridge som funkar bra men den är rätt så slö i farten.
    Den funkat alltid bra.....finns även den här jag har testat funkar fin
    http://www.mixeshop.com/TP-LINK-TL-W...box_p2618.html
    Du kan även köpa från Sverige för 150kr

  3. #3
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    http://www.amazon.co.uk/Realtek-300M.../dp/B009NO8P56
    Denna funkar också fint


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lakens Visa inlägg
    Kört med den Några månader men nu tappar jag uppkoplingen hela tiden. Någon fler som har haft detta problem med just den här usb wifi adaptern?
    Någon som kan rekommendera någon annan wifi adapter som funkar bra. Kör nu med en wifi bridge som funkar bra men den är rätt så slö i farten.
    Ursäkta att jag hoppar in med en fråga, men hur får ni USB Wifi adapters att funka på Vu+?

    Har hjälp en kompis igång med en Vu+Solo2.
    Jag går bet på att få igång det trådlösa med USB adapter (den köptes samtidigt som boxen hos Satvision).
    Detta har jag gjort;
    Flashat OpenPli 4.0
    Aktiverat WLAN anslutning Trådlöst nätverkskort
    Boxen hittar det trådlösa, och jag har matat in SSID och kod.
    Men den får ingen kontakt med nätverket.

    När jag kör nätverkstest så får jag;
    LAN adapter Wlan anslutn OK
    Trådlöst Nätv bortkopplad X
    DHCP aktiverad OK
    IP adress obekräftad X
    Namnserver obekräftad X
    WP_000584.jpg

    Får alltså ingen IP adress och då kan ju inte boxen kontakta servern.
    Och när jag kollar trådlösa nätverket, står det; Inget nätverkskort funnet!
    WP_000583.jpg
    Har kollat och dubbelkollat att SSID och kod är rätt.

    Är det nåt speciellt av USB uttagen man måste använda?

    Enl Satvision ska just denna fungera med Vu+

    (Har just nu löst med att ha en trådlös Wifi som ansluts på nätverksingången, men vill ju ha igång denna, som skulle vara smidigare)
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-12-22 klockan 18:29.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  5. #5
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Ursäkta att jag hoppar in med en fråga, men hur får ni USB Wifi adapters att funka på Vu+?
    Ett fel som kan vara bra att ha nerskrivet är att ibland måste man sätta kryptering som WPA trots att man kör WPA2, annars fungerar det inte.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Hej har använt denna i windows 7 och XP med samma resultat som du beskriver.
    Tappar uppkopplingen lite då och då....otroligt irriterande.

    Sedan så kommer man aldrig upp i mer än kanske 6-8 Mbit trådlöst även fast man är väldigt nära sin router....eller längre bort.

    Kan inte förstå att dom kan få sälja denna som att den supportar windows när det är så kass drivrutiner.

    Det har varit problem med drivrutinerna till Linux också sedan några år tillbaka faktiskt.
    Bara att söka ett tag så kan man hitta även om det inte är så lätt att hitta vettiga trådar om problemet som inte verkar ha fått någon lösning ännu.

    Som jag ser det: ostabil och LÅNGSAM uppkoppling man vill ju gärna komma upp i 20-30 Mbit men en 54Mbits adapter på ett okej avstånd?

    Jag vet att mina inte är några kopior, har tre st med exakt samma symtom.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av lakens Visa inlägg
    Kört med den Några månader men nu tappar jag uppkoplingen hela tiden. Någon fler som har haft detta problem med just den här usb wifi adaptern?
    Någon som kan rekommendera någon annan wifi adapter som funkar bra. Kör nu med en wifi bridge som funkar bra men den är rätt så slö i farten.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Jag hade också ett Realtek RT8187 USB-kort som gick sönder strax innan sommaren, men jag upptäckte det mycket senare.
    Den hade bra mottagning och jag kunde se alla mina Wifi-nätverk, men jag kunde inte koppla upp mig.
    Men jag vet att jag klantade till det vid ett tillfälle och det var nog tillräckligt. Jag hade kopplat ur antennen vid ett tillfälle och skulle testa ifall kortet fungerade i en annan dator (orkade inte skruva på den).
    Utan antenn, reflekteras all uteffekt (1W) tillbaka till sändardelen och den kretsen måste ha dött. Jag kommer ihåg att det luktade som om någon komponent hade brunnit men jag kunde inte detektera varifrån det kom.
    Sedan var det bara att beställa en ny från Ebay och nu fungerar den igen.
    För att garantera att inget går sönder, även vid borttagning av antenn, så borde man ha en cirkulator på utgången, men sånt är för dyrt och detta resulterar till att slutsteget kan gå sönder ifall man glömmer att koppla på lasten, i mitt fall antennen.
    Kommer du ihåg ifall du gjort något liknande?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    tack för tipsen får ta och beställa en adapter.
    Tobbe54
    jag brukar alltid stänga av lan interfacet innan jag försöker att ansluta wlan, och då går jag alltid på sök trådlösa nätverk sen anslut på grön knapp då behöver du inte fylla i ssid utan bara välja rätt kryptering sen lösenord.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det är alltid väldigt bra mottagning, MEN när jag kopplar upp mig så kommer jag ändå bara upp i 4-8 Mbit i allra bästa fall.

    Även nerkopplingar med lite ojämna mellanrum....kanske nån gång eller två i timmen.

    Jag har som sagt tre st och har aldrig kört dom utan antennen på, skulle inte göra samma misstag tre ggr heller

    Vad kör du dom på för operativsystem (Viairdeto)?

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2013-12-24 klockan 12:40.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 15:06
  2. [LÖST] Trådlös adapter
    Av Karlo i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 15:11
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 14:38
  4. usb wifi adapter till Vu + solo
    Av lamp i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 13:43
  5. JTAG adapter
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 21:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss