Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM500HD HDMI problem under längre period, ersätts av Vu+Solo2

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger

    DM500HD HDMI problem under längre period, ersätts av Vu+Solo2

    Jaha där gav min DM500HD mer eller mindre upp på HDMI porten, behöver nästa startas 3 timmar innan man ska titta annars kommer bilden och går hela tiden, skit jobbigt.

    Med tanke på att det inte går att köra openpli på Dreambox V.2 boxar så köpte jag en Vu+Solo2 burk som ersättare, grabben fick Vu+Solo2 under granen i år och den är vi super nöjda med, snabb rackare.
    Största nackdelen med Solo2 är att den endast har support för 2.5" diskar, vill ha in min 4TB 3.5" i den istället. Men jag gissar att lite ståltråd och eltejp löser det mesta Någon som vet om det finns en konverter av HDMI sladden från 2.5" --> 3.5" ?

    Mvh Lasse

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Köp ett NAS och stoppa in disken där, så kan ALLA komma åt inspelningarna & du slipper värmen i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Jo det hade ju varit en ide eller ännu bättre in med disken i min Linux burk som ändå snurrar dygnet runt, men i detta fall så ska boxen stå i sommarstugan. Men en extern USB disk kanske är lösningen, just för att slippa värmen i Solo2:an.

  4. #4
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Men jag gissar att lite ståltråd och eltejp löser det mesta Någon som vet om det finns en konverter av HDMI sladden från 2.5" --> 3.5" ?
    Antar att du menar SATA och inte HDMI. Adapter är inget problem. Mitt svar sist du frågade:
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Inte utan garantiförlorande modifikation. Tror den får plats rent fysiskt, men du behöver dessutom extra strömförsörjning.
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Men en extern USB disk kanske är lösningen, just för att slippa värmen i Solo2:an.
    Och för att du blir av med garantin, och ändå behöver extra strömförsörjning till en 3.5".

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Hej Potatis !

    Nej det var HDMI porten jag menade, bilden kommer och går när den är kall... Men på min DM500HD har jag en e-SATA disk på 3.5" som jag nu ville flytta min Vu+Solo2 som igentligen bara har stöd internt för 2.5". Men det finns ju lite alternativ så jag för kika runt lite... En vettigt aspekt är ju faktiskt värmeutvecklingen av en 3.5" som är något högre än på en 2.5" om skulle göra en specialare

  6. #6
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Nej det var HDMI porten jag menade, bilden kommer och går när den är kall...
    Det var det här stycket jag tänkte på:

    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Någon som vet om det finns en konverter av HDMI sladden från 2.5" --> 3.5" ?
    Inte ute efter att vara en petimeter, ville bara ha koll på att jag förstått dig rätt

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    HaHa ok så jag skrev faktiskt fel eller som vanligt fort och fel i mitt fall

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-01, 21:52
  2. [LÖST] VU+ Solo2 HDMI-problem?
    Av snaijdarn i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 21:41
  3. Inget ljud via hdmi dm500hd
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 01:12
  4. HD kanaler funkar ej längre på DM500HD
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 23:02
  5. HDMI på DM500HD
    Av Rille76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 21:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss