Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Automatisk undertext Newnigma2?

  1. #1

    Automatisk undertext Newnigma2?

    OpenPli har ju automatiskt val för undertexter, inställningen görs bara på ett ställe och gäller på alla kanaler. Kan man få till motsvarande lösning för Newnigma2? Istället för att behöva gå in på varje kanal, AUDIO - GUL KNAPP - Välja svensk undertext.

    Eftersom det är en v2 box kan jag inte använda OpenPli image , om ingen har en relativt ny version som är kompilerad för DM500HD v2?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jakkeman Visa inlägg
    OpenPli har ju automatiskt val för undertexter, inställningen görs bara på ett ställe och gäller på alla kanaler. Kan man få till motsvarande lösning för Newnigma2? Istället för att behöva gå in på varje kanal, AUDIO - GUL KNAPP - Välja svensk undertext.

    Eftersom det är en v2 box kan jag inte använda OpenPli image , om ingen har en relativt ny version som är kompilerad för DM500HD v2?
    Denna funktion finns bara i openpli.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    24
    Tackad
    2 gånger
    Vet ej hur det är på 500:an,men jag har en 800hd se v2,kör new enigma2.
    Jag fick gå under audio på fjärren,gå till meny,välja textning,bläddra ner till Swedish,trycka ok.
    Gjorde så på samtl kanaler,inga problem sen,vid byte av kanal så finns texten där.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Man behöver göra det bara första gången sen kommer texten automatisk.

  5. #5
    Men man måste göra detta på varje enskild kanal om jag fattat det rätt?
    Samt att man måste komma ihåg o starta om boxen via fjärren om man inte vill göra om allt igen...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Asså när jag kör in newnigma så i installations inställningar väljer man ju svenska och det gäller även subs. Jag har inte behövt ändra något.
    Dock så har det varit någon gång då jag har fått ändra men det är typ bara på 2 kannaler.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    24
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jakkeman Visa inlägg
    Men man måste göra detta på varje enskild kanal om jag fattat det rätt?
    Samt att man måste komma ihåg o starta om boxen via fjärren om man inte vill göra om allt igen...
    Ja,jag gjorde det på varje kanal där jag vill ha svensk undertext.
    Det som är viktigt är att när man valt textning,bläddrar ner till Swedish sen och klickar ok.Annars så verkar det inte som den sparar det.Åtminstone är det så på min.

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Undertexten funkar super bra i openpli......jag håller med er i de andra image texten försvinner då o då måste man trycka på gul knapp 2 gånger eller audio knapp 2 gånger för att
    välja svenska undertexter igen.....det händer ofta med dm500 och dm600........lite bättre med 7 och 8 serie.

Liknande ämnen

  1. Automatisk timeshift
    Av steffo1234 i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-02, 11:23
  2. Automatisk EPG
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 20:46
  3. automatisk
    Av levis i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 00:10
  4. Automatisk inloggning
    Av Aflar i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss