Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dm800 HD SE

  1. #1

    Dm800 HD SE

    Hej!
    Jag har uppdaterat min DM800 HD SE från Newnigma2 V.3.3.2 till senaste V.4.0.7! Jag är nöjd med uppdateringen förutom ett problem som ja snart blir galen på!

    Jag använder bara min IPhone och IPad som Fjärrkontroll till boxen då jag har den i ett separat rum å inte i samma som tvn!
    Problemet som kommit med den nya versionen är att efter ett tag så går boxen ner i viloläge så då lyser bara en blå lampa på fronten och då går det inte att komma åt boxen via appen! Utan man måste trycka på On/off knappen på fjärrkontrollen till boxen! Högst irriterande !!!!!

    Ja fattar inte vad det kan va!?? Ja har stängt av funktionen att boxen ska stängas av efter x antal timmar om ingen knapptryckningar har gjorts! Men finns det nån mer inställning ja missat ???

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Avaktivera HDMI-CEC
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Hej!
    Har provat detta tyvärr utan lyckat resultat! Fattar inte vad det kan va??

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Fast det låter mer som att boxen stängs av än att gå ner i standby? Eller starta den direkt när du slå på den?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  5. #5
    Den går ner så pass att det inte räcker att starta den genom att trycka på nån annan knapp än den röda knappen (rund knapp med ett streck i längst upp till höger på dosan)
    Nej när jag trycker på den knappen så startar den upp helt från början. Så det är lite som du säger att den stänger av sig helt. Fattar inte varför så gjorde den inte i förra versionen jag hade. Lite dumt då jag som sagt använder telefonen för att styra den å detta går inte i det läget =(

Liknande ämnen

  1. DM800 Cardserver till Ett DM800 Hemma Net.....
    Av spacecake i forum Dreambox
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 21:30
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 13:21
  3. skillnad DM800 HD samt DM800 SE
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:16
  4. Web tv på DM800?
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 15:08
  5. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss