Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Ljud med ingen bild på tvn - via Webif både ljud och bild

  1. #11
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    låter som kort fel
    ryck ut kortet och stoppa tillbaka
    Avkodningen fungerar ju eftersom han kan kolla via webif.

    Citat Ursprungligen postat av BigKjell Visa inlägg
    Menar du i A/V inställningar på boxen? Testade att byta läge men ingen skillnad. Men borde vara samma sak där, har samma upplösning på tvn som på datorn(1920x1080)?
    Upplösningsproblem kan ibland arta sig på just det sätt du beskriver. Menyer syns och ljud fungerar, men ingen bild.

    Vad har du för image? Lite mer omfattande tester är ju att byta softcam eller att flasha ny image.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-02-02 klockan 21:17.

  2. #12
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Kanske kan vara en idé att fippla runt lite i A/V settings, typ skifta mellan multi, 50 Hz och 60 Hz, lite olika upplösningar osv. för att se om det blir någon skillnad?

    Annars tror jag lite som MrPotatoHead, att en omflashning troligen kommer att lösa problemet, även om det är något man kanske vill undvika...

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Avkodningen fungerar ju eftersom han kan kolla via webif.



    Upplösningsproblem kan ibland arta sig på just det sätt du beskriver. Menyer syns och ljud fungerar, men ingen bild.

    Vad har du för image? Lite mer omfattande tester är ju att byta softcam eller att flasha ny image.
    Image: Openpli 3.0

    Jag har testat lite olika A/V inställningar men ingen skillnad. Lite slött zappande och det blev svart. Tycker mig ha märkt att jag tidigare fått problem när jag stannat på HD-kanaler som inte är avkodade(comhem), vilket ibland lett till att samtliga kanaler tappat sin avkodning och jag har då tvingats starta om softcamen(killall mgcamd/mgcamd) vilket har löst problemet. Men till skillnad från tidigare gånger så fungerar nu avkodningen, om än enbart via OW.

    Så vad är skillnaden när boxen spelar upp tex en sparad fil/film på tvn, mot att jag via OW spelar upp samma fil/film på datorn? Borde inte exakt samma mjukvara användas?

Liknande ämnen

  1. Ljud men ingen bild dm 600openpli
    Av Rayden i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 07:51
  2. Ljud, men ingen bild.
    Av Postbox i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 15:36
  3. ingen bild eller ljud på tv11
    Av lasgur i forum HTPC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 10:16
  4. Ljud, men ingen bild.
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 18:13
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 15:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss