Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Media Player stannar var 8 minut

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger

    Media Player stannar var 8 minut

    Har en Vu+ Duo2 med OpenPli 4 installerad.

    Försökte titta på en film i går via Media Player plugin'et som följer med som standard vid installation.

    Till en början gick det bra, men efter ett tag stannade filmen men bilden blev kvar. Som om man hade pause'at filmen. Om jag tryckte på knappen 1 på fjärrkontrollen så spolade filmen tillbaka ca 30 sekunder och filmen fortsätter att spelas upp yttligare ca 8 minuter för att sedan stanna igen. Detta upprepades hela filmen igenom.

    Jag har inte tittat på just denna film tidigare, men tror inte att det är något just med denna film, men är inte säker. Tilläggas skall att filmen ligger på en hårddisk på en annan dator, och uppmappad till min box.

    Är detta något som någon har erfarenhet av eller är detta något som bara drabbat mig?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Du kan inte använda sådana där cloudtjänster att spela in på, må du väl förstå.


    ja eller spela upp från....
    Senast redigerad av nyburgare den 2014-02-14 klockan 10:22.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Du kan inte använda sådana där cloudtjänster att spela in på, må du väl förstå.
    ja eller spela upp från....
    Cloudtjänster?

  4. #4
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    jag tryckte på knappen 1 på fjärrkontrollen så spolade filmen tillbaka ca 30 sekunder och filmen fortsätter att spelas upp yttligare ca 8 minuter för att sedan stanna igen. Detta upprepades hela filmen igenom.
    Bröt det efter exakt 8 min varje gång? Kollat strömsparfunktioner på datorn?
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Tilläggas skall att filmen ligger på en hårddisk på en annan dator, och uppmappad till min box.
    Var finns datorn, på ditt lokala nätverk? Bra om man kan utesluta nätverksstrul. Vilket protokoll använder du?

    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Du kan inte använda sådana där cloudtjänster att spela in på, må du väl förstå.
    Alla typer av servrar, NAS, fildelning osv bör inte benämnas molntjänster. Flera av dessa ska dessutom fungera bra för videoströmning. Det är bara namnet som är "nytt", och används mest i marknadsföringssyfte.

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    hur sker utdelningen, samba eller NFS, NFS är att föredra alla dagar i veckan
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Sorry!

    Datorn står lokalt i huset. Jag kör LAN 1GB hela vägen. Servern (eller datorn) rullar på Ubuntu och går aldrig ned i strömsparläge. Jag har aldrig problem att visa filer via andra enheter i nätverket. Rasperry PI, Xtreamer, eller annan dator/platta.

    Utdelningen görs dock (tyvärr) med Samba och inte via NFS som jag redan vet är snabbare, men just nu är det inte så.

    Så jag har svårt att tro att det är nätverket i sig.

    8 Minuter är uppskattad ungefärlig tid, eftersom jag tittade på klockan när det skedde (har en del backuper som startar ibland, så därför vaksam på tiden, men den gick natrligtvis inte nu). Och det var ungefär ca 8 minuter mellan pauserna.

    Jag går inte i god för att filmen jag lagt ned på disken är ok. Är den inte det, så får jag rippa om den och testa igen. Men fick inga felmeddelande när jag gjorde det. Skall kolla med andra filmer jag vet är ok i helgen.

    Var mest ute efter... Jaja det är är känt, alla råkar ut för det. Byt ut Media Player till.... eller liknande reaktioner.

    Men så är det inte alltså?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag vet vad cloud är,
    framgick det var datorn var placerad, protokoll eller o/s för den delen ??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Teachin...r_to_suck_eggs

  8. #8
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Var mest ute efter... Jaja det är är känt, alla råkar ut för det. Byt ut Media Player till.... eller liknande reaktioner.

    Men så är det inte alltså?
    Det finns ett känt fel som avhjälps genom att ta bort /usr/bin/cd-info (flytta el. byt namn). Det kan du prova.

    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Jag går inte i god för att filmen jag lagt ned på disken är ok. Är den inte det, så får jag rippa om den och testa igen. Men fick inga felmeddelande när jag gjorde det. Skall kolla med andra filmer jag vet är ok i helgen.
    Har du bara testat en enda fil är det svårt att utröna något. Det är bra att prova olika filtyper och olika upplösningar t.ex. Och se om det står något i loggen samtidigt som felet uppstår. Ha för vana även att ge all info när du frågar om hjälp, annars gör du det svårt för eventuella välgörare.

    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Jag vet vad cloud är,
    framgick det var datorn var placerad, protokoll eller o/s för den delen ??
    Nej, men det framgick att det inte var någon molntjänst.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Det finns ett känt fel som avhjälps genom att ta bort /usr/bin/cd-info (flytta el. byt namn). Det kan du prova.


    Har du bara testat en enda fil är det svårt att utröna något. Det är bra att prova olika filtyper och olika upplösningar t.ex. Och se om det står något i loggen samtidigt som felet uppstår. Ha för vana även att ge all info när du frågar om hjälp, annars gör du det svårt för eventuella välgörare.


    Nej, men det framgick att det inte var någon molntjänst.
    Tack alla som engagerar sig. Jag skall försöka bättra mig. Har inte hunnit lära mig allt som behövs verkar det som.

    Jag hade inte cd-info i /usr/bin katalogen.

    Jo jag har testat fler än en film. Men jag har inte kört hela filmer. Har helt enkelt haft boxen för kort tid. Men är "hårt stressad" av familjen ..... :-) Problemet uppstod inte direkt i filmen. Men när det uppstod så upprepade det sig var ca 8 minut.

    Nu har jag kollat på filmen och den är helt OK (på datorn).

    Jag drog ut nätverkskablen ur min Vu+ duo2 och kopplade in den i min gamla Xtreamer Sidewinder, och tittade. Inga som helst problem med den filmen. Den har jag haft stående där i flera år innan jag skaffade boxen, och aldrig haft problem med någon film.

    Testade andra filmer vissa stannar efter bara någon minut, andra efter halva osv.. Men ingen har gått från start till slut utan att frysa. Lösningen är att trycka på knappen 1 på fjärrkontrollen vilket betyder att den backar ca 30 sek. Därefter fortsätter filmen ca 8 minuter innan den stannar igen.

    Jag har testat filmer med SD upplösning med AC3, med DTS och med och utan undertexter. Jag har testat filmer i HD 720p och 1080p AC3 och DTS, Avi, MP4 och MKV spelar ingen som helst roll.
    Nu låter det som jag suttit flera dagar och testat. Men så snart en film stannat har jag avbrutit och testat vidare med nästa. I bland har jag låtit testen gå vidare.
    Man behöver ju inte sitta och titta på filmen, utan man kan komma tillbaka efter ett tag.Antingen har den stannat eller så har den det inte.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Jag vet vad cloud är,
    framgick det var datorn var placerad, protokoll eller o/s för den delen ??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Teachin...r_to_suck_eggs
    Nej jag ber om ursäkt. Mitt fel.

Liknande ämnen

  1. media player
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:45
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 13:20
  3. AzBox Home Media Player
    Av hannhimhe i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 14:04
  4. Media Player 800 Gemini 4.5
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 11:25
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 18:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss