Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Boxen hittar inte klienterna efter CanalDigital uppdatering

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Boxen hittar inte klienterna efter CanalDigital uppdatering

    Hej igen, det var ett tag sedan ...

    Har under flera år nu, haft problem med att min DM7020 inte hänger med når CD gör uppdateringar (vanligen vissa tisdagar). Får då varje gång sätta i CD-kortet i Combo-boxen för uppdatering. Senast i tisdags. Fick sedan inte igång boxen efteråt och igår blev det akut. Min DM7020 hittade varken varken cardserver eller softcam, när jag via "Hantera mjukvara" hämtar mgcamd 1.35a, mgcamd config och newsc –filerna. Det är tomt, trots att jag står på en CD-kanal.
    Har pingat och samtliga boxar hittas.


    Edit:
    Jo, just nu fick jag nu in kanalerna på huvudboxen, cam och cardserver har "återuppstått" ...
    – men tyvärr - boxen hittar fortfarande inte klienterna ..... :-(
    Har startat om cardserver och softcam på huvudboxen och även motsvarande på klienterna. Stängt av boxarna helt, låtit dom stå avstängda och startat om dom igen. Men inget hjälper ...

    Infon i newcs och mgcamd måste väl vara rätt eftersom den funkat under flera år och inget där väl kunnat ändras just i samband med CD:s uppdatering i tisdags.

    Någon av er som har något tips på var felet kan ligga?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Det är klienterna som ska hitta boxen "serven" Har inte servern fått ett nytt ip?
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack optimal, men servern har inte fått ändrad ip-adress. Problemet uppstod nu i samband med uppdateringen av kortet. Gammal box i o f s.
    Det enda jag gjort inom det lokala nätverket är att jag för för en dryg månad sedan lade till en till laptop. Den är dessutom trådlöst ansluten.
    Skumt ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-12 klockan 14:46.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och vad säger klienterna när du startar mgcamd från prompt ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Oh matkoh, nu har jag varit borta så länge att jag glömt hur jag startar mgcamd från promt. Jag har ju svaret om jag letar bland filer och sånt jag printat ut, men det kan ta ett tag ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #6
    Medlem smegmas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    111
    Tackad
    4 gånger
    Sök i forumet.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Oh matkoh, nu har jag varit borta så länge att jag glömt hur jag startar mgcamd från promt. Jag har ju svaret om jag letar bland filer och sånt jag printat ut, men det kan ta ett tag ...
    killall mgcamd

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Gick nyss in i boxen med cardservern med FlashFXP. Öppnade där /var/bin (-> usr/bin) och i den loggen syns inget fel. Det kommer åtminstone inte upp något om error ... Allt grönt, utom några list complete i i rött.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-12 klockan 15:32.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    killall mgcamd
    Hur Ibrahim? Menar du att jag ska ta bort mgcamd-filen efter det jag öppnat den i flashfxp, för att sedan med samma program, lägga in den jag har lagrad på hårddisken?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #10
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Hur Ibrahim? Menar du att jag ska ta bort mgcamd-filen efter det jag öppnat den i flashfxp, för att sedan med samma program, lägga in den jag har lagrad på hårddisken?
    Nej du ska inte ta bort mgcamd file med killall mgcamd man ser om man får något fel meddelande eller error.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 21:32
  2. Kanalerna fungerar inte efter uppdatering?
    Av Hary_ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-16, 10:59
  3. boxen hittar inte min hårddisk
    Av skräddaren i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 12:23
  4. Kommer inte in i webcontrol efter uppdatering
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 18:24
  5. problem med sagem boxen efter uppdatering
    Av abcdef80 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 10:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss