Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Förändringar hos Boxer

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Är det här ett aprilskämt eller ?

    Horse1, Aftonbladet TV och Discovery Sc. tas bort ???

    Funderar på att säga upp skiten och smälla upp en parabol igen.

    -Edit-
    Och varför inte Tv6 HD, har tröttnat på pixliga sexan på min tv.
    Senast redigerad av trollhattan den 2014-04-01 klockan 18:18.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Felet i Sverige är ju att hela konceptet är FEL, bättre och få in mer kanaler i kabel-TV nätet, IPTV nätet, fiber osv. Samt även parabol. BORT med marknätet, det är inte framtiden pga det begränsade utrymmet som finns, vig det åt mobilt bredband istället, även det som telia och andra pratar om, att ha lokala frekvenser på platser där fiber inte lönar sig, så kan folk köra över 4G eller 5G lokalt. Marknätet ska vara mer som ett backupnät och innehålla ett basutbud av kanaler, gärna alla kanaler i HD osv. Då behöver man inte hålla på och förändra jämt och ständigt, omförhandla kanaler, pga utrymmes brist osv, dessa problem finns inte med fiber, kabel-TV nät, parabol. Och många länder i europa har alltid kört med parabol, så det har varit huvudsakliga mottagningssättet.

    trollhattan, har kört via parabol sedan 70-talet, fast då i ett lokalt kabel-tv nät analogt. Då fanns knappt kabel-vision. Marknätet är så värdelöst. Det som gäller idag är ju streaming, on-demand, samt IPTV. Och sedan vanlig mottagning, men sist kommer ju boxer.

    Men kan ju undra varför dom ska omförhandla avtal hela tiden, då tar ju kanalbyte aldrig slut. VEM VILL HA DET ?

    Har tittat på TV3 sedan kanalen kom ut på marknaden, och det är sjukt länge sedan, har alltid haft TV3.

    Kan man köra parabol, då ska man göra det anser jag. Visst kostar lite mer än andra sätt att ta emot, beror på, men värt pengarna med tanke på kanalutbud.

    Undra om det är aprilskämt iofs ! någon som vet ?

  3. #3
    Det som kanske är störst humor är att Boxer flyttar TV4 Sport (tror jag det var) till DVB-T2. En jag känner, som abonnerar på kanalen, blir nu tvungen att köpa en ny box för att kunna fortsätta titta. Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör. Det som dock kanske är mest spännande är väl den kalldusch som förr eller senare kommer när PTS ger alltfler av frekvenserna till mobilt bredband. Det händer ju redan nu, men kollar man på PTS är marknätets frekvenser väldigt få medan bredbandet får alltmer. Till detta ska även tilläggas nya system som super-Wifi. Jag säger bara lycka till och tycker synd om Boxers abonnenter och alla deras ständiga uppdateringar.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Det som kanske är störst humor är att Boxer flyttar TV4 Sport (tror jag det var) till DVB-T2. En jag känner, som abonnerar på kanalen, blir nu tvungen att köpa en ny box för att kunna fortsätta titta. Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör. Det som dock kanske är mest spännande är väl den kalldusch som förr eller senare kommer när PTS ger alltfler av frekvenserna till mobilt bredband. Det händer ju redan nu, men kollar man på PTS är marknätets frekvenser väldigt få medan bredbandet får alltmer. Till detta ska även tilläggas nya system som super-Wifi. Jag säger bara lycka till och tycker synd om Boxers abonnenter och alla deras ständiga uppdateringar.

    Det var inte Boxer som flyttade kanalen det var TV4 som har lagt TV12 på TV4 Sports gamla kanalplats
    och flyttat TV4 Sport till DVB-T2 frekvensen som TV4 Sport Extra använde

    TV4 Sport har fått tillstånd att sända i HD, så kanalen kommer snart att växla om till HD i marknätet

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    jag klagade hos dom för en massa kanaler har slutat sända pga sändnings tillstånd och ville ha kompensation för det fick jag cmore 3 veckor utan kostnad så jag är nöjd

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shalle Visa inlägg
    jag klagade hos dom för en massa kanaler har slutat sända pga sändnings tillstånd och ville ha kompensation för det fick jag cmore 3 veckor utan kostnad så jag är nöjd
    Vet du om man kan ta bort barnkanalerna som man kan göra hos Viasat ?
    Carpe Diem

  7. #7
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör.
    Ja, två nya boxar på 10 år måste vara överväldigande

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Ja, två nya boxar på 10 år måste vara överväldigande
    Kanske inte
    Tänk en barnfamilj med kanske 3-4 tvapparater som har inbyggd DVB-T eller externa digitalboxar, det blir inte så kul.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #9
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Kanske inte
    Tänk en barnfamilj med kanske 3-4 tvapparater som har inbyggd DVB-T eller externa digitalboxar, det blir inte så kul.
    Nu skojade jag ju delvis. Men det finns nog inte så många som sitter på 3 extrakort, men i ditt fall kanske man vill ha möjlighet att flytta runt kortet. Oavsett finns det fortfarande "tillräckligt" många MPEG2-kanaler. Känner t.ex. en som har Boxer Mix men fortfarande kör på en av de första boxarna, Nokia 121t, och är nöjd trots vetskapen om de kanaler som ej går att se.

    Håller med om att det är störigt, men helt ärligt tycker jag inte skillnaden mot parabol är överdrivet stor vad gäller uppgraderingar. Det är bara kabel som hittills klarat sig undan DVB-C2. Skillnaden är ju bara att boxer blivit tvungna att agera snabbare då det är mycket trängre i etern.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Är DVB-C2 på gång?

    Jo jag håller faktiskt med har inte några boxermottagare, men lite tråkigt är det ju tex med en FireDTV eller FloppyDTV som bara klarar DVB-T.
    Det är en hel del kanaler som kör T2 nu och fler kommer det ju bli.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Förändringar efter uppgraderingen
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss