Sidan 4 av 22 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Det var inte det jag mena... Ge dej skit

    Problemen har inte funnits tidigare. Helt plötsligt får en massa folk samma problem med ljudet på samma kanaler.

    Slutsatsen man kan dra är att ljudet i sändningen har ändrats en aning som vissa modeller av boxar inte tycker om. Jag är väl medveten om att det finns boxar som inte har det problemet eftersom jag äger en sån

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    37
    Tackad
    5 gånger
    Hej
    Jag hade samma problem med "skorrigt" ljud vid musik på tv3HD och tv4HD på Thor när jag hade SNR ca:80%. Idag skruvade jag lite på parabolen och fick upp SNR till 90% och ljudet är perfekt nu.

  3. #33
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Loranga Visa inlägg
    Det var inte det jag mena... Ge dej skit

    Problemen har inte funnits tidigare. Helt plötsligt får en massa folk samma problem med ljudet på samma kanaler.

    Slutsatsen man kan dra är att ljudet i sändningen har ändrats en aning som vissa modeller av boxar inte tycker om. Jag är väl medveten om att det finns boxar som inte har det problemet eftersom jag äger en sån
    Då kan man ju ladda ner filerna och lägga in de i dessa boxar för att bekräfta detta.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    hjälper inte ja har 90 % o 19 i agc på tv4hd ändå brusar de vid basljud eller musik

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    dock så har jag bättre ljud på 4,8as tv3hd alltså på astra är det bättre än 0.8THOR

  6. #36
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Castro Visa inlägg
    dock så har jag bättre ljud på 4,8as tv3hd alltså på astra är det bättre än 0.8THOR
    Testa spela upp de inspelningar jag gjorde i din box. Då vet vi vem som är boven i dramat.

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Hej på er ! Har samma problem här med kom plötsligt och på samtliga boxar... Har två stycken DM7020HD samt två vu+Solo2, så jag köper inte hårdvarufel heller, men även jag har skruvat lite på min tallrik för att få lite bättre signalstyrka, men ingen skillnad. Grabbens polare har även samma bekymer på en orginalbox från CanalDigital(vet ej vilken box)

    Har openpli 4 på samtliga boxar.... Men den ena hade openpli 3 så sent som fram till igår.

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Är nästan helt säker att problemen är kopplat till signalstyrkan, kom en riktigt regnskur här nu och signalen på TV4 sjönk till 55% och då börjar ljudet "skorra" igen... Bara ut och justera LNB/tallrik tror jag. Ligger normalt på 80% på TV4 men det kanske är för lite ?
    Hmm faktum är att vu+Solo2 burkarna klarar sig bättre innan det blir problem med ljudet...
    Senast redigerad av von_skunck den 2014-08-24 klockan 14:12.

  9. #39
    Hej

    Jag har signalstyrkan på 94 % på TV4HD och ljudet skorrar. Boxen är en 800HD se med openpli 4.
    Det är samma sak på min andra box 500HD ljudet skorrar på den med.
    Så jag tror inte det hänger ihop med signalstyrkan.

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Där håller jag med dig, jag har skitdålig signalstyrka till mina VU+ ändå fungerar det

    Citat Ursprungligen postat av bamatss Visa inlägg
    Hej

    Jag har signalstyrkan på 94 % på TV4HD och ljudet skorrar. Boxen är en 800HD se med openpli 4.
    Det är samma sak på min andra box 500HD ljudet skorrar på den med.
    Så jag tror inte det hänger ihop med signalstyrkan.

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 08:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 17:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 17:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss